۱۳۹۷/۰۲/۲۶
۱۰:۵۸ ق٫ظ

یک بانوی فلسطینی در قدس با پخش صدای قرآن از طریق بلندگو در فضای مراسم جشن انتقال سفارت آمریکا، این مراسم را به چالش کشید.

واکنش قرآنی زن فلسطینی به انتقال سفارت آمریکا

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری صدی البلد؛ کاربران شبکه‌های اجتماعی دیروز 25 اردیبهشت‌ماه، فیلمی را در فضای مجازی منتشر کردند که در آن یک بانوی فلسطینی با استفاده یک بلندگو، اقدام به پخش صوت تلاوت یکی از قراء می‌کند و با این اقدام، فعالیت‌های جشن انتقال سفارت آمریکا در قدس را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

این اقدام با استقبال و تمجید کاربران شبکه‌های اجتماعی مواجه شد و آن را رساترین پاسخ به اشغالگری رژیم صهیونیستی و حامیان آن دانستند. احمد  طیبی، عضو کنست (پارلمان) اسرائیل با انتشار توئیتی در شبکه اجتماعی توئیتر درباره ابتکار قرآنی این بانوی فلسطینی نوشت: «سبحان الله، هیچ صدایی بر صدای مؤذن برتری پیدا نمی‌کند».

اسرائیل در پی دستور ترامپ رئیس جمهور آمریکا، مبنی بر انتقال سفارت آمریکا به قدس، جشن ویژه‌ای در این خصوص در قدس اشغالی برگزار کرد. این در حالی است که فلسطینیان در پاسخ به چنین اقدامی دست به اعتراض زدند که در نتیجه درگیری‌ها در نوارغزه، 59 فلسطینی کشته و 3 هزار نفر زخمی شدند.