۱۳۹۷/۰۳/۰۳
۳:۱۶ ق٫ظ

وزراي امور خارجه جمهوري اسلامي ايران و كره شمالي پيرامون مسائل مهم منطقه‌اي و بين‌المللي و ساير موضوعات مورد علاقه بحث و تبادل‌نظر كردند.

وزرای خارجه ایران و کره‌ شمالی دیدار کردند

به نقل از اداره كل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، وزراي امور خارجه جمهوري اسلامي ايران و كره شمالي در حاشيه برگزاري شانزدهمين اجلاس وزراي كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد در بالي پيرامون مسائل مهم منطقه‌اي و بين‌المللي و ساير موضوعات مورد علاقه تبادل نظر كردند.

صالحي در اين ملاقات با اشاره به سابقه مقاومت و استقامت كره شمالي، اظهار داشت: تشابهات و اصول مشترك سياسي دو كشور مي‌تواند انگيزه و محرك مناسبي براي توسعه مناسبات در ساير زمينه‌ها از جمله اقتصادي، تجاري، آموزشي و علوم شود.

وي با سازنده خواندن تبادل هيئت‌ها در سطوح مختلف ميان دو كشور، به هماهنگي و رايزني تهران و پيونگ يانگ در مجامع بين‌المللي اشاره كرد.

صالحي از وزير امور خارجه كره شمالي براي سفر به ايران دعوت كرد.

وزير امور خارجه كره شمالي نيز در اين ديدار سخنراني دكتر صالحي در اجلاس وزراي عدم تعهد را قوي و الهام بخش دانست و نسبت به رياست آتي جمهوري اسلامي ايران در جنبش عدم تعهد ابراز خوشحالي كرد.

وي با اشاره به اجراي موفق برنامه توسعه 20 ساله جمهوري اسلامي ايران و پيشرفتهاي كشورمان در زمينه اقتصادي، علاقمندي كره شمالي را براي گسترش همكاريهاي اقتصادي اعلام داشت.

وزير امور خارجه كره شمالي با تأكيد بر اهميتي كه پيونگ يانگ براي روابط با تهران قائل است، ضرورت تبادل هيئت‌ها و استمرار رايزني‌ها را در جهت منافع دو كشور و دو ملت در عرصه‌هاي بين‌المللي خاطرنشان ساخت.

وي آخرين تحولات سياسي كره شمالي و روابط با همسايگان از جمله كره جنوبي را تشريح كرد.

 

زمان انتشار : 1390-01-01