۱۳۹۹/۰۲/۲۸
۵:۰۶ ب٫ظ

جنایات رژیم صهیونیستی علیه بشریت به خصوص ایران از ترور دانشمندان هسته‌ای تا نبردهای بیوتروریسم و ربایش چهره‌های شاخص انقلاب و ... به زبان داستانی در رمان «پرونده فوق سرّی ۲۰۴۰» روایت شده است.

وعده نابودی رژیم صهیونیستی در یک رمان/ منتظر «پرونده فوق سرّی ۲۰۴۰» باشید

به گزارش الأمه:

مقارن با روز نکبت روز به رسمیت شناخته شدن رژیم صهیونیستی در سازمان ملل و همچنین آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، «روز قدس»، رمان «پرونده فوق سرّی ۲۰۴۰» به قلم محمد قنبری از سوی انتشارات شهید کاظمی منتشر می‌شود.

بر اساس این گزارش، داستان کتاب از خرداد سال ۱۳۶۸ هم زمان با از دنیا رفتن مردی بزرگ و به دنیا آمدن پسری یهودی الاصل به نام «بنیامین» آغاز می‌شود و تا سال ۲۰۴۰ میلادی، سال‌ وعده داده شده برای نابودی اسرائیل ادامه پیدا می‌کند.

در این رُمان، جنایات رژیم صهیونیستی علیه بشریت به خصوص ایران از ترور دانشمندان هسته‌ای تا نبردهای بیوتروریسم و ربایش چهره‌های شاخص انقلاب و ... به زبان داستان روایت شده است. ویژگی بارز این رمان، استفاده مستند مولف از اسناد تاریخی موثق برای فضاسازی و روایت داستانی است؛ به نحوی که اکثر اسامی و شخصیت‌های داستان با اسامی و مشخصات حقیقی خود وارد می‌شوند و بر مدار تخیل نویسنده، نقش شان را ایفا می‌کنند.

رمان «پرونده فوق سرّی ۲۰۴۰»، حاوی عملیات‌های پیچیده اطلاعاتی و مهیج است که با کش مکش‌های داستانی، مخاطب را در جریان جنایات رژیم صهیونیستی قرار می‌دهد. این کتاب در ۱۶۰ صفحه با قطع رقعی و قیمت ۲۰.۰۰۰ تومان در فروش ویژه انتشارات شهید کاظمی به مناسبت روز قدس عرضه خواهد شد. همچنین توسط شبکه کشوری توزیع کتاب به نام «من و کتاب» در تمام شهرهای کشور به صورت هم زمان توزیع می‌شود.

قنبری نویسنده کتاب در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس درباره ایده تولید کتاب اظهار داشت: جنایات رژیم صهیونیستی و دشمنی آن‌ها با ایران، من را بر آن داشت تا با قدرت قلم و بر مبنای اصول جنگ شناختی که بر روایت استوار است، وارد میدان شوم و بر اساس آموزه‌های ادبیات و با تکیه بر اعتقادات و ارزش‌هایی که به آن‌ها تکیه کرده‌ام، به سمت آرمان‌هایم حرکت کنم.

وی افزود: از کودکی وقتی در مورد جنایات صبرا و شتیلا می‌شنیدم، آزرده خاطر می‌شدم و حس تنفر از رژیم صهیونیستی در من تقویت می‌شد. وقتی شاهد کودک‌کشی‌‌ها بودم هم همینطور، وقتی که می‌شنیدم و در مستندات دیداری می‌دیدم که چه بر سر دیپلمات‌های کشورم آمد و چگونه حاج احمد متوسلیان و یارانش ربوده شدند، بیشتر مصمم می‌شدم. به یاد امام موسی صدر که می‌افتادم، انگیزه‌ام در مبارزه با رژیم منحوس بیشتر می‌شد. ترور دانشمندان هسته‌ای و هزاران جنایت دیگر خونم را به جوش آورد و اراده‌ام را در مبارزه عملی با رژیم منحوس بیشتر و بیشتر کرد. مقام معظم رهبری که وعده نابودی اسرائیل را ظرف ۲۵ سال دادند، بر خودم تکلیف دانستم و مطالعاتی را در کنار سایر مشغله‌هایم انجام دادم. تا اینکه بعد از رمان «برنگرد» و انتشار کتاب داستان‌های کوتاه به نام «مه شکن» از سوی انتشارات کتابستان معرفت، به سراغ مستندنگاری برای خلق کتابی جدید با محوریت روایت و داستان بر مدار جنایات و رفتار ددمنشانه رژیم منحوس صهیونیستی رفتم.

قنبری درباره پژوهش و منابع مطالعاتی هم عنوان کرد: حدود یک سالی بود که جسته و گریخته منابعی را مرتبط و غیر مرتبط با موضوع می‌دیدم. ولی به صورت خاص پنج ماه زمان، صرف دیدن مستندات تصویری اعم از فیلم اعترافات جاسوس‌های موساد، نحوه ترورها، مطالعه تاریخ رژیم صهیونیستی، کتاب مقدس یهودیان، تلمود و بخشی از انجیل، آداب و رسوم عبادی، تربیت فرزند و ... در خصوص یهود و رژیم صهیونیستی کردم. رمان‌هایی را که در این خصوص به چاپ رسیده بودند مرتبط یا غیرمرتبط خواندم. از «زایو» نوشته آقای مصطفی رضایی تا مجموعه «خانه عنکبوت» نوشته صالح مُرسی و مصاحبه‌های چهره‌های ضدصهیونیستی در غرب و آمریکا را دیدم. حتی از کتاب «خاطرات سفیر» نوشته خانم نیلوفر شادمهری در کتابم وام گرفتم و بهره بردم.

به گفته وی، برای کسب اطلاع از جغرافیای سیاسی رژیم صهیونیستی هم به سایت‌های گوناگون داخلی و خارجی مراجعه کردم و اندوخته‌هایم را در خصوص موساد و رژیم صهیونیستی افزودم. حتی محل‌های فیزیکی و جغرافیایی اسرائیل را از روی نقشه انتخاب می‌کردم و اسامی که در فضاسازی‌ها استفاده کردم، کاملاً واقعی است. 

وی در پاسخ به اینکه مرحله مطالعاتی کتاب چند ماه طول کشید، ابراز داشت: این مرحله حدود پنج ماه و نگارش کتاب نیز، سه تا چهار ماه به طول انجامید. 

برشی از کتاب:

در دفتر مرکزی رئیس ستاد موساد ولوله‌ای به پا شده بود. فراخوانی برای تجمع تمامی افراد یهودی الاصل و با نفوذ صهیونیسم، مسئولین نمایندگی‌های اصلی موساد و مسئولین عالی رتبه یهود در سرتاسر دنیا داده شد. به صورت کاملاً محرمانه و سرّی در قالب دعوتی عجیب و بی سابقه! شخصیت‌ها به همراه خانواده شان به همایشی در اورشلیم دعوت شدند. دعوت به گسترده‌ترین همایش بعد از سال ۱۹۴۸ که در سازمان ملل، اسرائیل را به رسمیت شناختند.

رمان «پرونده فوق سرّی ۲۰۴۰» در ۱۶۰ صفحه، قطع کتاب رقعی و با قیمت ۲۰ هزار تومان در روزهای آتی به بازار نشر می آید.

 

منبع: فارس