۱۳۹۷/۰۲/۰۱
۵:۵۹ ب٫ظ

ولیعهد بحرین در مراسم ازدواج سلطنتی انگلیس شرکت نمی‌کند

به نقل از روزنامه اينديپندنت،‌ به دليل مخالف و انتقادهاي نهادهاي حقوق بشري و اعلام برگزاري تظاهرات‌هايي در خارج از كاخ ملكه انگليس در اعتراض به دعوت ديكتاتورهاي خارجي و شخصيت‌هاي رژيم‌هاي مستبد، پرينس چارلز و وزارت خارجه انگليس فشار زيادي را متحمل شدند.

به همين دليل "سلمان بن حمد آل خليفه " وليعهد بحرين كه براي شركت در مراسم عروسي سلطنتي انگليس دعوت شده بود از حضور خود در اين مراسم انصراف داد و اين در حالي بود كه وي آماده شده بود تا به لندن سفر كند.

هفته نامه آبزور ديروز در گزارشي نوشت: قرار نيست همه در مراسم ازدواج شاهزاده "ويليام " و "كيت ميدلتون " حضور داشته باشند اما در فهرستي كه توسط كاخ "سنت جيمز " منتشر شده شامل دوستان، خانواده، ستاره‌هاي ورزشي، شخصيت‌ها و دو ديكتاتور ناخوشايند است.

بر همين اساس گروه‌هاي حقوق بشري تاكيد كرده بودند نبايد به وليعهد بحرين اجازه شركت در مراسم ازدواج سلطنتي داده شود در حاليكه در كشورش مردم به خاك و خون كشيده مي‌شوند.

بر اساس اين گزارش، فعالان حقوق بشر اعلام كرده بودند اقامت شاهزاده بحريني در لندن را با برگزاري تظاهرات‌هايي مختل خواهند كرد و تاكيد كرده بودند وي معمار اصلي خشونت‌هاي سركوبگرانه اخير است كه با حمايت عربستان سعودي صورت مي‌گيرد.

علاوه بر سلمان بن حمد آل خليفه، "مسواتي سوم " پادشاه سوايزلند كه گفته مي‌شود مردم كشورش در فقر به سر مي‌برند نيز به عروسي سلطنتي انگليس دعوت شده است.

اينديپندنت نوشت: پيش بيني مي‌شود اعتراض‌ها به حضور ديكتاتورها در مراسم با توجه به حضور شاهزاده نايف از عربستان سعودي به قوت خود باقي باشد.

اما سخنگوي كاخ سنت جيمز كه مسئول دعوت مهمانان سلطنتي است گفت هيچ طرحي براي شركت شخصيتي از بحرين وجود ندارد.

"نبيل رجب " دبيركل مركز حقوق بشر بحرين گفت وي بر اين باور است انگليس كه يكي از شركاي تجاري اصلي منامه است از وليعهد بحرين خواسته است تا براي جلوگيري از رسوايي بيشتر در مراسم ازدواج شركت نكند.

بحريني‌هاي ساكن انگليس در نظر داشتند تا تظاهرات‌هايي را در نزديكي كاخ وستمينستر در اعتراض به دعوت شاهزاده بحريني كه از سال 1999 فرماندهي كل قوا را برعهده داشته برگزار كنند.

 

زمان انتشار : 1390-02-05