۱۳۹۷/۰۷/۱۲
۱:۰۶ ب٫ظ

نینا طاهر هنرمند هنرهای زیبا در نمایشگاه خود با عنوان «woman» به نقش زن در جوامع می‌پردازد.

«وُمن» نینا طاهر نقاش زن؛ نمادهای زن بین گذشته و حال

به گزارش الأمه:

وی در این نمایشگاه ۳۰ اثر خود را به عرضه گذاشته که در میان آنها عناوینی مانند «رویاهای پروانه»، «سخن چشم»، «همیشه مانند هوا منتشر می‌شوم»، «سایه رنگ‌ها» و «امید» به چشم می‌خورد که در آنها به نمادین بودن زن بین گذشته و حال می‌پردازد.

نینا طاهر در توصیف معانی تابلوهای خود که در گالری «اس فی» در منطقه تابستانی بیروت به نمایش گذاشته، چنین می‌گوید: «او به منزله دستی است که جهان را لرزاند. در طول تاریخ نقش‌های بی حد و حصری را در جهان ایفا کرد و همچنان یک عنصر اساسی و ضروری برای تداوم زندگی به شمار می‌رود.»

این هنرمند با زبان انتزاعی و با استفاده از روش‌های مدرن، اکریلیک، رزین و ترکیبی از مواد نقاشی دیگر را در قالبی زنانه به کار برده و به جنبه‌های انسانی که زن محور آن است می‌پردازد.

نینا طاهر که از ۹ سالگی علاقه زیادی به نقاشی داشت در این باره می‌گوید: «نقاشی برای من به منزله موسیقی خاموشی است که قلم‌موی من آن را می‌شنود و با وصل شدن به روح و روان آزاد من، تخیل گسترده در افکارم را می‌خواند و رنگهایش را روی بوم می‌پاشد.»

این هنرمند در تابلوهای خود زن را به عنوان مادر، دوست و معشوقه‌ای که در این زندگی سخت، روزها را می‌گذراند، مطرح می‌کند، اما در عین حال بیننده در نقاشی‌هایش احساس می‌کند در سفری بین زنان جهان، آنچه در نگاهشان می‌گذرد و احساس آنها هنگامی که روبروی آینه می‌ایستند، در هنگام رهایی از یک رابطه شکست‌خورده و بهبودی از افسردگی را لمس می‌کند.

نینا طاهر با استفاده از معماها و پازل‌ها تصویری از زنان امیدوار، قوی و مهربان را به تصویر کشیده و اطراف آنها را با رنگ‌ها، مربع‌های دوتایی و تزیین می‌بافد تا تناقض بین قهرمانان خود که گاهی سرشار از سرسختی و خشونت و گاهی سرشار از چالش و معصومیت هستند را نمایش دهد.

نمایشگاه «وُمِن» لینا طاهر تا ۶ اکتبر در گالری «اس وی» در بیروت ادامه خواهد داشت. این نمایشگاه یکی از نمایشگاه‌های هنری به شمار می‌رود که به موضوع زن و جزئیات این موضوع پرداخته و از زنانی که تا کنون از گذشت بی‌دریغشان تشکری نشده، تقدیر می‌کند.

 

منبع: شرق الاوسط