۱۳۹۷/۰۳/۰۶
۱۰:۳۲ ق٫ظ

رئيس كميته روابط خارجي پارلمان عراق اعلام كرد كه همه گروه‌هاي سياسي اين كشور در پايبندي به توافقنامه امنيتي با آمريكا و خروج نيروهاي اين كشور از عراق تاكيد دارند.

پارلمان عراق بر خروج نیروهای آمریکایی در زمان مقرر تاکید کرد

روزنامه 'الاتحاد' چاپ امارات روز سه شنبه با اعلام اين خبر افزود: 'همام حمودي'، رئيس كميته روابط خارجي پارلمان عراق در ديدار با 'عمروموسي'، دبير كل اتحاديه عرب گفت كه همه گروه‌هاي سياسي و ملت عراق در پايبندي به توافقنامه امنيتي امضا شده ميان عراق و آمريكا مبني بر خروج نيروهاي آمريكايي تا پايان سال جاري ميلادي تاكيد دارند.

حمودي در مورد تاخير نشست سران كشورهاي عربي در بغداد گفت كه عراق اين موضوع را درك مي‌كند زيرا وضعيت كنوني اعضاي اين اتحاديه و دغدغه بسياري از رهبران عرب نسبت به وضعيت داخلي كشورشان، شرايط را براي برگزاري اين نشست فراهم نمي‌كند.

وي با تاكيد بر ميزباني عراق از نشست آينده سران كشورهاي عربي در نزديك‌ترين فرصت ممكن، آن را حق عراق دانست و گفت كه عراق نه تنها برگزاري اين نشست را خواستار است بلكه مي كوشد نشست موفقي را برگزار كند كه به حل بسياري از چالش‌ها و مشكلات موجود در جهان عرب كمك كند.

حمودي افزود، عراق در صدد است تجربه دموكراتيك خود را به برادران عرب خود ارائه دهد.

در اين ديدار، عمرو موسي نيز بر حق ميزباني عراق از نشست آينده سران كشورهاي عربي تاكيد كرد و گفت كه نشست سران كشورهاي عضو اتحاديه عرب لغو نشده بلكه به مارس 2012 موكول شده است.

وي با اشاره به احتمال برگزاري نشست آينده شوراي اتحاديه عرب در ماه سپتامبر (شهريور ) و اتخاذ تصميم جديد در مورد نشست آينده سران كشورهاي عربي، تجربه دمكراتيك عراق را تجربه اي موفق برشمرد.

 

زمان انتشار : 1390-01-01