۱۳۹۸/۰۶/۰۲
۶:۲۴ ق٫ظ

یک جریان مسیحی صهیونیستی در آمریکا مدعی شده است که ویرانی مسجد الاقصی و ساخت معبد سوم سلیمان شرط ظهور حضرت مسیح است.

پشت پرده آتش کشیدن مسجدالاقصی توسط صهیونیست‌ها

به گزارش الأمه:

بیست و یکم اوت هر سال که مصادف با 30 مرداد است، روز جهانی مساجد نامگذاری شده است. در سال 1348 در چنین روزی مسجد الأقصی که قبله اول مسلمین جهان است توسط صهیونیست‌ها به آتش کشیده شد. درباره جایگاه معنوی این مکان مقدس نزد مسلمانان حداقل چهار نکته در اندیشه اسلامی وجود دارد: 1ـ بیت‌المقدس قبل از کعبه اولین قبله‌گاه شناخته می‌شد. 2ـ محل عبادت و نیایش برترین انبیای الهی بود 3ـ معراج پیامبر(ص) از این مکان شکل گرفت و خداوند آن را در آیه اول سوره اسراء عنوان کرد 4ـ نابودی ابلیس از این مکان شکل می‌گیرد.

نبرد جبهه حق و باطل در تصاحب بیت‌المقدس

بیت‌المقدس سوای از جایگاه معنوی، به لحاظ جغرافیای سیاسی و یا ژئوپلتیکی دارای جایگاه بالایی است. از این روست که همواره در طول تاریخ بشریت برای دو جبهه حق و باطل اهمیت بسیاری داشت؛ چرا که این شهر محل اتصال سه قاره آفریقا، اروپا و آسیاست و در دوره‌های گذشته گذرگاه ارتباطی میان این سه قاره محسوب می‌شد؛ بنابراین از جهت استراتژیک، فتح این شهر مساوی با فتح سایر نقاط دنیاست. این موقعیت جغرافیایی بیت المقدس در کنار جایگاه مذهبی و مقدس آن نزد سایر ادیان ابراهیمی(ع)، همواره در طول تاریخ موجبات منازعات و درگیری‌های بین‌الادیانی را فراهم کرده است؛ اشغال فلسطین و بیت‌المقدس توسط غرب و صهیونیست‌ها برای خروج این سرزمین از تمامیت ارضی و حاکمیت مسلمانان نشانی بر این واقعیت است.

جایگاه نابودی اسرائیل در بیت‌المقدس

اما آنچه از همه مهم‌تر است، نگاه به بیت‌المقدس از جنبه تمدنیِ آن در سطح ادیان الهی است. آیات قرآن و روایات متعدد شیعه و سنی، نکاتی را حاکی از جایگاه آخرالزمانی‌ آن نام برده‌اند. بر اساس این منابع، مسجدالاقصی نزد مسلمانان نقشی تمدن‌ساز و سرنوشت‌ساز جهت تحقق حکومت حقه اهل‌بیت(ع) در آخرالزمان دارد نشان به اینکه خداوند در آیاتی از قرآن وعده نابودی اسرائیل و فتح این مکان مقدس را به مسلمانان داده است. در آیات ابتدایی سوره اسراء پس از آنکه موضوعی را تحت عنوان فساد بنی‌اسرائیل و دو بار نابودی آن‌ها مطرح می‌کند، از وعده بازگشت مسلمانان به بیت‌المقدس و مسجدالاقصی خبر می‌دهد. خداوند در آیه4 این سوره می‌فرماید: «وَقَضَیْنَا إِلَى بَنِی إِسْرَائِیلَ فِی الْکِتَابِ لَتُفْسِدُنَّ فِی الْأَرْضِ مَرَّتَیْنِ وَلَتَعْلُنَّ عُلُوًّا کَبِیرًا؛ و در کتاب آسمانى[شان] به فرزندان اسرائیل خبر دادیم که قطعا دو بار در زمین فساد خواهید کرد و قطعا به سرکشى بسیار بزرگى برخواهید خاست» و در آیه بعد می‌فرماید: «فَإِذَا جَاءَ وَعْدُ أُولَاهُمَا بَعَثْنَا عَلَیْکُمْ عِبَادًا لَنَا أُولِی بَأْسٍ شَدِیدٍ فَجَاسُوا خِلَالَ الدِّیَارِ وَکَانَ وَعْدًا مَفْعُولًا؛ پس آنگاه که وعده [تحقق] نخستین آن دو فرا رسد بندگانى از خود را که سخت نیرومندند بر شما مى‌گماریم تا میان خانه‌ها[یتان براى قتل و غارت شما] به جستجو درآیند و این تهدید تحقق‏‌یافتنى است.» به دلایل متعدد تفسیری،  نابودی اول و دوم اسرائیل که همان شکست رژیم اسرائیل و شکسته شدن هیمنه یهود و دستاوردهای ساحرانه آن‌هاست در این آیات نهفته است.

همچنین در منابع روایی، درباره جایگاه آخرالزمانی بیت‌المقدس احادیث متعددی وارد شده است. به عنوان نمونه امام صادق(ع) در توضیح و تفسیر مهلت خداوند به ابلیس تا «یَوْمِ الْوَقْتِ الْمَعْلُوم» 1 فرمود: روزی است که رسول خدا [در زمان رجعت] ابلیس را بر صخره‌ای (قبةالصخره) در بیت‌المقدس گردن می‌زند؛ یَوْمُ الْوَقْتِ الْمَعْلُومِ ــ یَوْمٌ یَذْبَحُهُ رَسُولُ اللَّهِ ص عَلَى الصَّخْرَةِ الَّتِی فِی بَیْتِ‏ الْمَقْدِسِ‏.» (تفسیر قمی، ج2، ص244)؛ همچنان که  یهودیان طبق آموزه‌های خود معتقدند جنگ آخرالزمانی «آرماگدون» در بیت‌المقدس رخ می‌دهد. در دوران جنگ‌های صلیبی هم مسیحیان چنین نگاهی داشتند و کشتارهای بسیار را برای غصب این منطقه انجام دادند. همچنین، ادعاهای آخرالزمانی داعش و دست گذاشتن آنها روی منطقه «دابق» بنابر حدیث آخرالزمانی «صحیح بخاری» نشان از اهمیت این منطقه در تحولات آخرالزمان دارد.

 
یهودیان طبق آموزه‌های خود معتقدند جنگ آخرالزمانی «آرماگدون» در بیت‌المقدس رخ می‌دهد. در دوران جنگ‌های صلیبی هم مسیحیان چنین نگاهی داشتند و کشتارهای بسیار را برای غصب این منطقه انجام دادند. همچنین، ادعاهای آخرالزمانی داعش و دست گذاشتن آنها روی منطقه «دابق» بنابر حدیث آخرالزمانی «صحیح بخاری» نشان از اهمیت این منطقه در تحولات آخرالزمان دارد.
 
 


اما آنچه باعث می‌شود صهیونیست‌ها کمر همت به نابودی و آتش کشاندن بیت‌المقدس بزنند، اعتقاد جریانی مسیحی صهیونیستی در آمریکاست که اعتقاد دارد ویرانی مسجد الاقصی و ساخت معبد سوم سلیمان شرط ظهور حضرت مسیح است. بر پایه این اعتقاد مسجدالاقصی توسط اشغالگران صهیونیست به آتش کشیده شد. از آنجا که اصول و مبانی جریان مبلغان انجیل در آمریکا و انگلیس حمایت همه‌جانبه عقیدتی و سیاسی از صهیونیسم است، لذا آنها اعتقاد دارند که پیروان کلیسای پروتستان برای ظهور دوباره مسیح باید چند خواسته مسیح را که در تفاسیر انجیل در قرن بیستم به عنوان پیشگویی‌های انجیل بیان شده، عملی کنند.

هال لیندسی، نویسنده کتاب پُرفروش "ستاره بزرگ در حال افول زمین" (8 میلیون نسخه از این کتاب به فروش رسید) اینطور نقل کرد: نسلی که از سال 1948 متولد شده‌اند، شاهد بازگشت مسیح خواهند بود. اما پیش از این واقعه باید جنگ یأجوج و مأجوج یا نبرد آرماگدون به وقوع پیوندد. این نبرد قبل از ظهور مسیح رخ می‌دهد و بعد از تشکیل حکومت اسرائیل.

مطابق اعتقادات صهیونیسم مسیحی یا همان بنیادگرایان، باید حوادثی به وسیله پروتستان‌ها به وقوع بپیوندد تا مسیح دوباره ظهور کند و پیروان این مکتب وظیفه دینی دارند برای تسریع در عملی شدن این حوادث کوشش کنند. حوادثی که توسط آنها باید عملی شوند، عبارتند از:

1. یهودیان از سراسر جهان باید به فلسطین آورده شوند و کشور اسرائیل در گستره‌ای از رودخانه نیل تا رودخانه فرات به وجود آید و یهودیانی که به اسرائیل مهاجرت کنند، اهل نجات خواهند بود.
2. یهودیان باید دو مسجد اقصی و صخره در بیت‌المقدس را منهدم و به جای این دو مسجد مقدس مسلمانان، معبد بزرگ را بنا کنند (تا به حال دو مسجد اقصی و صخره در بیت المقدس بیش از صدبار مورد حمله یهودیان و مسیحیان صهیونیست قرار گرفته است)   
3. روزی که یهودیان مسجد اقصی و مسجد صخره در بیت المقدس را منهدم کنند، جنگ نهایی مقدس (آرماگدون) به رهبری آمریکا و انگلیس آغاز شده است، در این جنگ جهانی تمام جهان نابود خواهد شد.
4. درجنگ آرماگدون زمانی که ضد مسیح (دجال) در حال دستیابی به پیروزی است، مسیح همراه مسیحیان دوباره تولد یافته در جهان ظهور خواهد کرد و ضد مسیح را در پایان این جنگ مقدس شکست می دهد و حکومت جهانی خود را به مرکزیت بیت المقدس برپا خواهد ساخت و معبدی که به جای مسجد اقصی و صخره در بیت المقدس- که توسط مسیحیان و یهودیان قبل از آغاز جنگ آرماگدون ساخته شده است- محل حکومت جهانی مسیح خواهد بود.

منبع: تسنیم