۱۳۹۹/۰۲/۰۵
۳:۳۲ ب٫ظ

بیش از یکصدتن از شاعران، ادیبان، استادان و نخبگان ایرانی با ارسال پیامی به ملت هند، ضمن ابراز همدردی با آنها وحدت و همیاری خود را اعلام کردند.

پیام همدردی جمعی از شاعران وادیبان ایرانی خطاب به ملت هند

به گزارش الأمه:

بیش از یکصد نفر از شاعران، ادیبان، استادان و نخبگان ایرانی با ارسال پیامی به ملت هند، ضمن ابراز همدردی با آنها وحدت و همیاری خود را اعلام کردند.

درپیام همدردی جمعی از شاعران وادیبان ایرانی خطاب به ملت هند آمده است:

پس از شیوع جهانی ویروس کرونا، وحدت و همیاری میان اقشار مختلف جوامع بشری در مقابله با بیماری کوید 19 مهمترین نقش را داشته است و ما ایرانیان بسیار خرسندیم که در چنین شرایط استثنایی از ابراز همدردی شما انسان‌های شریف و با نجابت بهره‌مند بوده‌ایم.

علاوه بر کمک‌های دارویی و پزشکی، پیام‌های مکتوب و تصویری حاکی از همدلی و دوستی شمار چشم‌گیری از مردم و مسئولین هند به ویژه استادان و دوستداران زبان و ادبیات فارسی در این کشور برای مردم ایران بسیار دلگرم‌کننده و امیدآفرین بوده است. به ویژه اشاره‌های درستی که در نامه‌ها و ویدئوهای فراوان  به سابقه دوستی دیرین دو ملت و همراهی همیشگی ایشان در طی هزاره‌ها داشتید، نوری از نشاط و امید و انگیزه را در دل مردم ایران روشن‌کرد.

به گمان ما بخشی از موفقیت کادر درمانی و مردم ایران در مهار این بیماری فراگیر و کاهش آلام آنان، در همین پیام‌های ارزشمند دوستانه از سراسر جهان ریشه دارد.

اکنون که این عارضه بشری به سوی هندوستان بهشت‌نشان نیز هجوم آورده است، ما استادان و نخبگان ایرانی در کنار دیگر اقشار و گروه‌ها از مردم ایران نهایت همدلی و احترام و ارادت خویش را به محضر شما مردم عزیز و مسئولین دلسوز هندوستان نثار می‌کنیم. ما امید فراوان داریم که کاردانی دولتمردان در کنار شکیبایی و همراهی مردم هند و بهره‌گیری از درایت و هوش و دانش استادان مسلمان و هندو در کنار یکدیگر و همدلی و همراهی بیشتر باعث خواهد شد تا شما همچون هزاره‌ها، از این گذرگاه‌ تند تاریخی و از این آزمون دشوار  نیز به سلامت عبور کنید.

از صمیم قلب دعا می‌کنیم که خداوند بزرگ به پاس صفای باطن و طینت پاک‌تان، هرچه زودتر دامان هندوستان بزرگ را از لوث این بیماری منحوس پاک گرداند و روابط دوستانه و صمیانه دو ملت ایران و هند را همچون هزاره‌های پیشین مستدام بدارد.  به امید فردایی روشن و طرب‌انگیز برای شما مردم خونگرم و عزیز.

سروده‌ای از بیدل دهلوی شاعر بزرگ هندوستان را حسن ختام این محبت‌نامه قرار می‌دهیم که گفت:

ز امتحان محبت درآتشیم همه
چو عود، سوختن ماست آزمودن‌ها

 

منبع: فارس