۱۳۹۷/۰۹/۱۲
۷:۱۹ ب٫ظ

حسین رضا مهدی از مسئولین آستان مقدس حسینی گفت: پروژه صحن حضرت زینب کبری (سلام الله علیها)، مساحت حرم امام حسین (علیه السلام) را تا ۸ برابر افزایش خواهد داد.

پیشرفت صحن حضرت زینب(س) و صحن رسول اعظم (ص)

به گزارش الأمه:

پروژه صحن حضرت زینب(س) مساحت حرم امام حسین(ع) را تا ۸ برابر افزایش می دهد

 حسین رضا مهدی از مسئولین آستان مقدس حسینی، گفت: پروژه صحن حضرت زینب کبری(سلام الله علیها)، مساحت حرم امام حسین (علیه السلام) را تا 8 برابر افزایش خواهد داد.

وی افزود: مساحت این پروژه به 52 هزار متر مربع می رسد؛ این در حالی است که مساحت حرم امام حسین(ع) 6000 متر مربع است و سرداب های چهارگانه که مساحت هرکدام 4000 متر و مساحت صحن داخلی حرم مطهر که به 3000 هزار متر می رسد، به آن اضافه می شود.

مهدی اشاره کرد: این پروژه شامل بخش های مختلف خدماتی از جمله مهمانسرا، سرویس های بهداشتی، ساختمان جدید موزه حرم امام حسین(ع)، کتابخانه و مقام تل زینبیه است.

وی تصریح کرد: در این پروژه از معماری اسلامی استفاده شده است.

 

 

پیشرفت ۴۰ درصدی صحن رسول اعظم (ص) 

احداث صحن رسول اعظم (ص) به منظور توسعه حرم امیرالمؤمنین (ع) در نزدیکی شارع الرسول حرم مطهر علوی قبل از اربعین امسال طراحی و اجرایی شد.

با تکمیل این صحن ۶ هزار مترمربع از سمت باب‌القبله به حرم امام علی (ع) افزوده می‌شود. صحن رسول اعظم (ص) در حرم امیرالمؤمنین (ع) تاکنون بیش از ۴۰ درصد پیشرفت داشته است و عملیات زیرسازی آن در حال انجام است که پس از تکمیل، مسقف‌سازی صحن انجام خواهد شد.

در ادامه تصاویری از پیشرفت ۴۰ درصدی احداث صحن رسول اعظم (ص) و تلاش شبانه‌روزی برای تکمیل حدود یک هزار مترمربع از این صحن را مشاهده می‌کنید؛

 

 

منبع: فارس و حوزه نیوز