۱۳۹۸/۰۷/۱۰
۷:۵۶ ق٫ظ

چهل و چهارمین نشست دوستداران زبان فارسی روز دوشنبه 8 مهر 1398 در سالن مرکز مطالعات ایرانشناسی با حضور آقای صالحی نیا رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سوریه ، مدرسین زبان فارسی و دوستداران زبان فارسی برگزار شد.

چهل و چهارمین نشست دوستداران زبان فارسی در بغداد

به گزارش الأمه:

ابتدا آقای مصری مدرس زبان فارسی در رایزنی فرهنگی به حاضرین خوشامد گفت و بابت حضور در این نشست ، تشکر نمود و با یادآوری تقارن امروز با روز بزرگداشت مولوی ، صحبت کوتاهی در مورد شخصیت مولوی نمود و یکی از اشعار معروف او ( ای قوم به حج رفته کجائید کجائید  ....  معشوق همین جاست بیایید بیایید ) را با همراهی حاضرین قرائت کرد .

 سپس آقای صالحی نیا رایزن فرهنگی ضمن ابراز خوشحالی از دیدار با دوستداران زبان فارسی ، سخنان کوتاهی در مورد شروع به کار مدارس و دانشگاه ها و آغاز فصل پاییز که فصل رنگ آمیزی طبیعت و میوه های خوشمزه پاییزی است ایراد نمود .

سپس حاضرین مطالب خود را شامل شعر ، خاطره ، داستان کوتاه و .... به زبان فارسی بیان کردند . خانم نسرین الدهنی که در حال ترجمه کتاب داستان شب های بمباران از انتشارات سوره می باشد ، بخشی از یک داستان این کتاب را برای حاضرین خواند و آقای صالحی نیا با اشاره به مقطع آغازین داستان که با آژیر خطر شروع می شود ، راجع به این نماد ایام جنگ تحمیلی و حال و هوای مردم وقتی این پیام از رادیو و تلویزیون پخش می شد ، صحبت کرد .  

در پایان ، رایزن فرهنگی از حاضرین درخواست نمود ، حضور فعال تری در صفحه فیسبوک دوستداران زبان فارسی داشته باشند .

 

منبع: رایزنی فرهنگی ایران در دمشق