۱۳۹۷/۰۳/۰۵
۰:۳۷ ق٫ظ

'چن بينگده' رييس ستاد مشترك ارتش چين نسبت به فروش مجدد تسليحات به تايوان از سوي آمريكا هشدار داد و گفت اين اقدام روابط نظامي دوجانبه بين آمريكا و چين را با مخاطره مواجه مي كند.

چین نسبت به فروش تسلیحات از سوی آمریکا به تایوان هشدار داد

به گزارش خبرگزاري فرانسه از واشنگتن، رييس ستاد مشترك ارتش چين در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه فروش هواپيماهاي شكاري اف 16 به تايوان چه تاثيري بر روابط پكن و واشنگتن خواهد داشت گفت: اين اقدام مي تواند روابط چين وآمريكا را با بن بست مواجه كند.

ژنرال 'بينگده' رييس ستاد مشترك ارتش چين كه در كنفرانس مطبوعاتي مشترك با دريادار 'مك مولن' همتاي آمريكايي خود در واشنگتن سخن مي گفت افزود: اينكه اين اقدام آمريكا چه نتايجي به دنبال دارد به نوع و ماهيت تسليحاتي كه در اختيار تايوان قرار خواهد گرفت بستگي دارد.

ژنرال 'بينگده' از روز سه شنبه به منظور گفتگو با مقامات آمريكا در اين كشور بسر مي برد . ديدار رييس ستاد مشترك چين از آمريكا تا روز جمعه به طول خواهد انجاميد.

رييس ستاد مشترك چين همچنين افزود: در شرايطي كه تايوان بخشي از چين محسوب مي شود ، آمريكا به چه دليل با فروش تسليحات به تايوان قصد تامين امنيت اين جزيره را دارد؟

وي گفت: آمريكا با فروش تسليحات به تايوان در امور داخلي چين مداخله مي كند.

پس از اينكه اعلام شد واشنگتن قصد دارد تسليحاتي به ارزش 6 ميليارد دلار به تايوان بفروشد ، چين روابط نظامي خود را از ابتداي سال 2010 ميلادي به حال تعليق درآورد.

 

 

زمان انتشار : 1390-01-01