۱۳۹۷/۰۳/۰۲
۸:۳۹ ب٫ظ

نمایش"شام آخر" به کارگردانی احمد سلیمانی که در جشنواره تئاتر استیج دانمارک شرکت کرده بود، به دعوت نماینده تئاتر استیج در کشور لیتوانی در پایتخت این کشور اجرای عمومی می‌شود.

ژاپن و لیتوانی میزبان تنها نمایش ایرانی جشنواره استیج می‌شوند

در طی برگزاری جشنواره استیج این نمایش به جشنواره‌های مختلفی دعوت‌ شده است. نماینده تئاتر استیج لیتوانی پس از تماشای این نمایش از گروه اجرایی برای یک هفته اجرای عمومی این نمایش در کشور لیتوانی دعوت کرده که بزودی این اتفاق صورت می گیرد.

همچنین فستیوال تئاتر اکیناوای ژاپن که سپتامبر سال 2012 با عنوان جشنواره "جنگ و زندگی" برگزار می‌شود از این نمایش برای حضور در جشنواره دعوت به عمل آورده است. نماینده تئاتر استیج در تایوان هم دیگر کشور آسیایی است که از این نمایش برای شرکت در جشنواره سالانه تئاتر تجربی تایوان دعوت کرده است.

نمایش "شام آخر" پیش از این در جشنواره تئاتر فجر شرکت داشته و درکارگاه نمایش تئاتر شهر اجرای عمومی شده و تاکنون در جشنواره‌های بین‌المللی چون نمایش‌های خلاق اسلواکی و اتوس ترکیه و ... اجرا شده است. در خلاصه داستان نمایش "شام آخر" آمده است: مثل همیشه مشغول زندگی بودند، آنگاه که کوله های خاکی رنگ را در سینه خود احساس کردند، ناگهان و ناهنگام، جنگ زندگیشان شد ...

در این نمایش مجید امیری، حمید لاجوردی، ماشاالله کوهستانی، جواد پیروزی و مهدی نیک‌روش به ایفای نقش می‌پردازند. طراح صحنه و لباس را مهدی نیکروش انجام داده و محمدرضا کوهستانی علاوه بر نویسندگی انتخاب موسیقی را هم بر عهده دارد. محمد رضا آزاد طراح نور، بهروز نیازمند مدیر اجرا، احمد کولیوندی مدیر روابط بین‌الملل و مهرداد ابوالقاسمی مدیرروابط عمومی نمایش است.

 

جشنواره تئاتر استیج از 30 اردیبهشت تا 12 خرداد در دانمارک و سوئد برگزار می‌شود و نمایش "شام آخر" تنها گروه ایرانی حاضر در این جشنواره است که با حمایت حوزه هنری قم در این جشنوار شرکت کرده است.

 

زمان انتشار : 1390-01-01