۱۳۹۸/۰۹/۰۳
۹:۲۳ ق٫ظ

کتاب "هم قسم" داستان زندگی "ام یاسر" همسر شهید "سیدعباس موسوی" دبیرکل سابق حزب‌الله لبنان و یکی از اسوه‌های بی‌نظیر مبارزه با صهیونیزم و استکبار جهانی است.

کتاب “هم قسم” روایت شهیدی برجسته از لبنان

به گزارش الأمه:

این کتاب خواندنی که ترجمه کتاب "الوصل" به اهتمام "احمد نطنزی" است توسط موسسه انتشارات آستان قدس رضوی (به نشر) به چاپ رسیده و در شانزدهمین دوره جشنواره انتخاب کتاب سال خراسان رضوی که همزمان با نمایشگاه بین‌المللی کتاب مشهد در آبان ماه گذشته برگزار شد به عنوان یکی از کتابهای برگزیده سال معرفی گردید.

مترجم این اثر که جانباز ۷۰ درصد است، در باره این کتاب به خبرنگار ایرنا گفت: یکی از اعضای فعال حزب‌الله لبنان ترجمه این اثر را به من پیشنهاد داد، من پیشتر در لبنان حضور داشتم و از نزدیک با خانواده "سید عباس موسوی" آشنا شدم و داستان شهادت او به همراه همسر و فرزند خردسالش را شنیدم.

احمد نطنزی با بیان اینکه کتاب "هم قسم" می‌تواند الگویی از سبک زندگی بانوی متدین و انقلابی را به نمایش بگذارد، افزود: "ام یاسر" توانست وظایف خانه‌داری، همسرداری، فرزندپروری، مسئولیت‌های اجتماعی، انقلابی و جهادی و حضور در عرصه‌های مقاومت را در کنار یکدیگر انجام دهد که بی‌شک انجام تمام این مسوولیت‌ها نیاز به مهارت و تلاش پیگیر و عنایت الهی دارد.

وی در تشریح اهداف خود از ترجمه این کتاب اظهار داشت: این اثر را با هدف تبادل فرهنگی بین مقاومت لبنان و مقاومت ایران که هر دو در جبهه ضدصهیونیستی مشغول فعالیت هستند و تبادل تجارب بین فعالان این حوزه‌ها به‌ ویژه بانوان حوزه مقاومت ترجمه کردم تا این جبهه متحد و یکپارچه رشد کند.

این مترجم و نویسنده گفت: نام عربی کتاب "الوصول" است و با توجه به اینکه از واژگان معادل این کلمه در فارسی بسیار برای عنوان آثار استفاده شده است، نام "هم قسم" را بر اساس فراز و اوج کتاب و هم ‌قسمی و همراهی این ۲ زوج با همکفری با اهل ادب و متخصصان فن انتخاب کردم.

منبع: ایرنا