۱۳۹۸/۱۰/۰۴
۷:۱۴ ق٫ظ

دولت سعودی قصد دارد در ادامه تغییرات اجتماعی فرهنگی در این کشور، برای اولین بار در تاریخ عربستان، جشن سال نو میلادی برگزار کند.

کریسمس در عربستان

به گزارش الأمه:

برای اولین بار در تاریخ عربستان، دولت سعودی قصد دارد جشن سال نو میلادی را در منطقه‌ای در شمال ریاض برگزار کند؛ اقدامی که عصبانیت برخی افکار عمومی در این کشور را برانگیخته است.

صفحه توئیتری «کالیندر السعودیه» (تقویم سعودی) که به مناسبت‌ها و مراسم‌ها در عربستان می‌پردازد، با اعلام این خبر نوشته است که این مراسم در ۳۱ دسامبر (سه شنبه، ۱۰ دی‌ماه) در شهر «ملهم» در شمال پایتخت عربستان برگزار خواهد شد.

در این جشن همچنین قرار است آتش‌بازی و برگزاری کنسرت موسیقی دی.جی و مراسم اجرای شمارش معکوس تحویل سال نو میلادی در کنار دیگر فعالیت‌ها برگزار شود.

برگزاری این مراسم از زمان ساعات اولیه اعلام آن، انتقادات بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی را برانگیخته است. «صالح الفوزان» عضو هیأت علمای سعودی پیش از این گفته بود که حضور در مراسم آغاز سال نوی میلادی حرام و بدعت شرعی است.

این‌گونه مراسم‌ها در چارچوب اقداماتی است که محمد بن سلمان از زمان ولایت‌عهدی خود آغاز کرده که از آنها بعنوان «اصلاحات» یاد می‌شود. سازمان «سرگرمی» سعودی به ریاست «ترکی آل الشیخ» که در سال ۲۰۱۶ تأسیس شده، متولی برگزاری چنین مراسم‌های ساختارشکنانه‌ای است.

 

منبع: ایکنا