۱۳۹۸/۱۲/۲۱
۱۲:۱۱ ب٫ظ

۱۰ هزار نفر از نیروهای جهادی و مردمی کشور با تشکیل کمپینی در حمایت از مبارزه علیه کشتار مسلمانان هند، نامه‌ای به سفیر این کشور در ایران نوشتند.

کمپین “من هندی هستم”

به گزارش الأمه:

متأسفانه این روزها در سکوت رسانه‌های بین‌المللی، خبرهای ناگواری از وضعیت مسلمانان مظلوم در کشور هند به گوش می‌رسد که موجب تأسف و تأثر هر انسان آزاده‌ای می‌شود اما سران کشورهای اسلامی و سازمان‌های حقوق بشری فقط نظاره‌گر بودن این مصیبت را اختیار کرده‌اند. از این رو و با توجه به چنین بایکوت و سکوت خبری و رسانه‌ای بین‌المللی، کمپین حمایت تشکل‌های مردمی از مسلمانان هند در قالب نامه‌ای به سفیر هندوستان در ایران آغاز به کار کرد.

متن نامه این کمپین به شرح ذیل است:
"به نام خدا

جناب آقای گدام دارمندرا
سفیر محترم جمهوری هندوستان در تهران

سلام و وقت بخیر؛
پیرو ناآرامی‌های رخ‌داده در شهر دهلی‌نو، اینجانبان به نمایندگی از جامعه مدنی کشور ایران بر خود لازم می‌دانیم نکات ذیل را خدمت جنابعالی یادآور شویم. امید که شما نه به‌عنوان مقام دیپلماتیک بلند پایه، که به‌عنوان انسان که نمایندگی ملتی بزرگ و شریف چون ملت هندوستان را در کشوری صاحب تمدن و فرهنگ چون ایران بر عهده دارد، به آنها گوش فرا دهید و اگر در سخن ما منطق و استدلال و اندیشه یافتید، آن را به کشور متبوع خویش منتقل کنید.

1. حافظه تاریخی ما، وقایعی چون کشتارهای گجرات در سال 2002 و مسجد بابری در سال 1992 را از یاد نبرده است. مهم این نیست که در این کشتارها، مسلمان‌ها بیشتر قربانی شدند یا غیر مسلمان‌ها؛ مهم و دردناک آن است که در آن حوادث تلخ خون انسان‌های بیگناهی در میان معرکه آتش مذهبی به زمین ریخته شد. تصور ما این بود که هندوستان، درسی فراموش نشدنی از این وقایع گرفته است و باور نداشتیم که قرار است در سرزمین اعجاب‌انگیز و 72 ملت، یک‌بار دیگر چنین حوادثی تلخ تکرار شود. آن هم نه در گجرات یا یوپی که در پایتخت!

2. دین همواره با برداشت‌هایی متفاوت روبرو بوده است و در تمامی ادیان جهان، افراط‌گرانی یافت می‌شوند که روح دین و مذهب و اعتقاد را درست نفهمیده‌اند. اسلام، مسیحیت، یهودیت، بودیسم و هندوئیسم همیشه کج فهمانی را به خود دیده‌اند که تاب تحمل غیر ندارند اما تاریخ بر این واقعیت گواه است که این پیوند شوم قدرت سیاسی با افراط‌گرایان مذهبی است که می‌تواند فاجعه بیافریند. نگاهی به جنگ‌های صلیبی بیندازید، تاریخ پیوند وهابیت را با آل سعود مطالعه کنید، کنکاشی درباره جریان صهیونیسم رقم بزنید، حوادث دهشتناک میانمار را بازبینی کنید آن وقت خواهید یافت که اگر نبود دست اراده قدرت سیاسی در پشت افراط‌گرایان مذهبی، دنیا شاهد جنایات خونبار به‌نام دین و مذهب نمی‌بود. این همان واقعیت دردناکی است که از مجموعه شواهد و قرائن سال‌های اخیر در کشور هندوستان خود را نمایان می‌سازد: پیوند قدرت سیاسی با اندیشه راست گرایان مذهبی هندو!

3. فشار علیه هر گروه اقلیت مذهبی و بازگذاشتن دست افراط‌گرایان در برابر آنها، می‌تواند به شکل‌گیری هسته‌های افراط‌گری در دل اقلیت‌ها بینجامد. چه تضمینی وجود دارد که بعد از جنایات اخیر رخ داده در شهر دهلی، اندیشه‌هایی چون داعش و القاعده در دل جوانان مسلمان هند رخنه نکند؟ آیا تصور کرده‌اید که تنها به مدد قدرت امنیتی اطلاعاتی خویش خواهید توانست نفوذ این فکر خطرناک را کنترل کنید؟ جناب آقای گدام دارمندرا، تسری اندیشه‌های افراطی در جوامع دارای زمینه، به سرعت تسری ویروس کرونا است. هزاران تمهید و تدارک شما و دولت متبوع شما نخواهد توانست جلوی آن را بگیرد. اگر واقعاً آنگونه که ادعا می‌کنید به دنبال جنگ علیه تروریسمید، زمینه‌های افراطی‌گری را از بین ببرید. این تجربه ایران در مواجهه با سرطان داعش است و شما خوب می‌دانید که جمهوری اسلامی ایران بیشترین هزینه‌ها را در مواجهه با افراط‌گری به‌نام اسلام داده است.

در پایان ما نمایندگان جامه مدنی کشور ایران، برای کشور بزرگ هندوستان آرزوی پیشرفت و توسعه داشته و متوقعیم هرآنچه که برای احقاق حقوق از دسته رفته مسلمانان به‌عنوان جزء لاینفک از حریر رنگارنگ هندوستان ضروری است، توسط دولت متبوع شما اجرا شود. امیدواریم که واکنش به نکات فوق‌الذکر با کلیشه‌های دیپلماتیک «عدم مداخله در امور داخلی کشور هندوستان» همراه نباشد. به پیوست اثری هنری که نمایان‌گر نوستالوژی همیشگی ایرانیان از کشور هندوستان است خدمتتان تقدیم می‌شود. ای کاش که این نوستالوژی را در ذهن‌های ما پاره نکنید."

به گزارش تسنیم، تا کنون نزدیک به 10 هزار امضاء در حمایت از این کمپین و نامه،جمع‌آوری شده است. می‌توانید برای حمایت و امضای این نامه به سایت www.indianmuslimsindanger.com مراجعه کنید.

 

منبع: تسنیم