۱۳۹۷/۱۰/۲۹
۲:۵۶ ب٫ظ

یازدهمین جشنواره تئاتر عربی در قاهره فعالیت‌های خود را جهت تمرکز بر روی ابعاد و گرایش‌های هنرهای نمایشی در جهان عرب، کار خود را آغاز کرد.

کمیته عربی تئاتر از آغاز جشنواره تئاتر ملی عراق خبر داد

به گزارش الأمه:

این جشنواره به منظور تقویت هرچه بیشتر تئاتر عربی جهت نمایان کردن هویت مردم عرب و مسائل اجتماعی، سیاسی و فکری آنها برگزار شده‌است.
در همین راستا، اسماعیل عبدالله نویسنده اماراتی و دبیرکل مؤسسه تئاتر عرب، قراردادی را با اتحادیه هنرمندان عراقی به ریاست جابر جودی پیشکسوت هنرمندان عراقی، امضا کرد. قرار است طبق این قرارداد، شهر بغداد خود را برای میزبانی جشنواره تئاتر ملی عراق آماده کند.
دبیرکل کمیته تئاتر عربی از آغاز به کار جشنواره ملی عراق در ماه اکتوبر (مهر ماه) آینده خبر داد و گفت: «از زمان انتخاب شیخ سلطان قاسمی حاکم شارجه امارات در سال ۲۰۰۷ به عنوان سخنران روز جهانی تئاتر در یونسکو، تا کنون وی بر حمایت و پشتبانی از عرصه تئاتر جهان عرب تأکید دارد».
وی افزود: «شیخ سلطان قاسمی از آن روز کمیته عربی تئاتر را تشکیل داد تا خانه‌ای برای تمام اهالی عرصه تئاتر در جهان عرب باشد… همچنین دستور داد جشنواره‌های ملی تئاتر در کشورهای عربی که چنین جشنواره‌هایی ندارند، برگزار شود… ما پس از مطالعه ۱۳ کشور عربی که جشنواره تئاتر در آنها برگزار نمی‌شود را یافتیم».
عبدالله در گفتگو با «الشرق الاوسط» گفت که: «عراق همچنان به عنوان یک کشوری غنی در زمینه خلاقیت و هنرمندی خواهد بود… چراکه هنرهای آنان بر زندگی فرهنگی جهان عرب تأثیر گذاشته‌است».
وی ضمن ابراز خرسندی اعلام کرد؛ «باعث افتخار است که در این کمیته، هنرمندان تئاتر عراق به برنامه‌های این کمیته بپیوندند تا ما بتوانیم جشنواره‌های ملی و فعالیت‌های تئاتری در کشوری که در آن هیچ فعالیت یا رویداد این چنینی وجود ندارد، برگزار کنیم».

 

منبع: شرق الاوسط