۱۳۹۷/۱۱/۰۶
۲:۰۲ ب٫ظ

با همکاری مرکز تحقیقات پادشاهی مراکش، اولین دور کنفرانس بین المللی «اسلام در آفریقا» با حضور جمعی از فعالان دینی و علمای اسلامی در شهر رباط پایتخت این کشور برگزار شد.

کنفرانس بین‌المللی «اسلام در آفریقا» در مراکش برگزار شد

به گزارش الأمه:

 اولین دور کنفرانس بین المللی «اسلام در آفریقا» در سطح مقامات و شخصیت‌های دینی کشورهای آفریقایی و با موضوعیت «ارتقای آگاهی عموم مردم در مورد مسائل گذشته و حال اسلام در آفریقا»، در محل مسجد بزرگ علویان در شهر رباط پایتخت سیاسی کشور مراکش برگزار شد.

پروفسور روم لوئیمیر، استاد دانشگاه فدرال آلمان به عنوان سخنران این کنفرانس گفت: هدف از برگزاری این کنفرانس در سطح بین الملل این است که سیر تکامل اسلام در آفریقا و سنت های اسلامی مسلمانان پیشین و کنونی در این قاره را مورد بحث و تبادل نظر قرار دهیم.

وی در ادامه افزود: قاره پهناور آفریقا به دلیل دارا بودن قبائل و طوائف مختلف اسلامی، همواره در طی تاریخ جریان ها و فرق مختلف اسلامی را در خود جای داده و این مسئله به خودی خود به اختلافات اسلامی بین مذاهب در این قاره دامن می زند که بعضا شاهد بالاگرفتن اینگونه تنش ها هستیم برای مثال درگیری های همیشگی بین سلفیان و پیروان مذهب مالکی در کشور تونس، لذا از این نظر می توان این احتمال را داد که مسلمانان در آفریقا به دنبال ایجاد معنا و تعبیری متفاوت از اسلام هستند و شاید بخواهند حتی از آن به عنوان «اسلام آفریقایی» نام ببرند.

 

منبع: حوزه نیوز