۱۳۹۹/۰۳/۲۷
۱۲:۰۱ ب٫ظ

طی مراسم مختلفی در بصره و بغداد، ششمین سالگرد صدور فتوای آیت‌الله سیستانی درباره جهاد کفایی علیه داعش و تأسیس نهاد حشدالشعبی گرامی داشته شد.

گرامیداشت سالگرد تأسیس حشد‌الشعبی در عراق

به گزارش الأمه:

همزمان با سالگرد تأسیس نهاد حشد الشعبی(بسیج مردمی عراق) در شهر بصره مراسم رژه‌ای برگزار شد. شرکت‌کنندگان در این مراسم بر نقش حشدالشعبی در مقابله با داعش و جلوگیری از تجزیه عراق تأکید و از نقش جمهوری اسلامی در حمایت از مردم عراق در دفاع از استقلال و حاکمیت این کشور قدردانی کردند.

تصاویر فرماندهان شهید سردار قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس در پیشاپیش رژه نظامی تیپ‌های حشدالشعبی در بصره دیده می‌شد.

عماد الاسدی، مسئول جنبش عصائب اهل الحق در بصره گفت: امروز ششمین سالگرد فتوای مبارک آیت‌الله سیستانی است که سرزمین و آبروی عراقی‌ها را حفظ کرد.



عمار الیاسری، مدیر دفتر حشدالشعبی در بصره گفت: ما حاج قاسم سلیمانی را شهید عراق و حشدالشعبی می‌دانیم زیرا او از نخستین عملیات تا آخرین آن با حشدالشعبی همراه بود.

احمد سیاهپوش، سرکنسول ایران در بصره نیز در این مراسم گفت: امروز حشدالشعبی ستون فقرات دستگاه‌های نظامی و امنیتی عراق است و این رژه‌ها نمایش روحیه دلاوری و معنویت برای همه نیروهای عراق است.

همچنین شیخ حمید الحلفی، از رهبران تیپ‌های حزب‌الله عراق گفت: حشدالشعبی همچنان باقی است و ان‌شاء‌الله روز به روز از نظر نظامی و مردمی قوی‌تر می‌شود. توده‌های مردم امروز از حشدالشعبی حمایت می‌کنند و در کنار آن ایستاده‌اند.

همچنین در بغداد نیز مراسمی به این مناسبت با عنوان «جمال النصر» برگزار شد.

 

منبع: ایکنا