۱۳۹۷/۰۲/۲۹
۹:۵۲ ب٫ظ

سوره سينما : گردهمایی بزرگ هنرمندان بعد از ظهر سه‌شنبه ششم اردیبهشت‌ماه با حضور رئیس حوزه هنری ، مديرعامل سازمان توسعه سينمايي سوره و اهالی سینما در حوزه هنری برگزار شد

گردهمایی بزرگ هنرمندان در حمایت از مردم بحرین برگزار شد

در این مراسم ویژه که با هدف همبستگی با مردم مظلوم بحرین برگزار شد، محسن مؤمني شريف رئيس حوزه هنري ، سهيل جهان بيگلري مديرعامل سازمان توسعه سينمايي سوره ، رضا میرکریمی،احمد میرعلایی مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی، علی معلم رئیس فرهنگستان هنر، علیرضا شجاع‌نوری، محسن نفر، امیرحسین علم‌الهدی، محسن نوری نجفی، محسن پروی، محمدرضا سرشار، کامران شرفشاهی، منوچهر شاهسواری، مجید عمیق، مصطفی جمشیدی، و محمدگلریز حضور داشتند.

محسن مؤمنی شریف در آغاز این برنامه گفت: خداوند نسبت به مظلومان تعصب دارد و مطابق وعده‌ای که داده است از آن‌ها دفاع می‌کند. نقل است از امام حسین (ع) که فرمودند: از ستم کردن به کسی که یاری جز خداوند ندارد بپرهیزید زیرا خداوند یار و یاور او است و به فریاد او می‌رسد.

رئیس حوزه هنری همچنین بیداری هنرمندان در مورد اتفاقات دنیا را ستود و گفت: یکی از گروه هایی که خداوند از آن ها وعده گرفته تا در مقابل ظلم بی اعتنا نباشند، هنرمندان هستند. به همین خاطر در سی و دو سال اخیر، پس از پیروزی انقلاب اسلامی هر کجا صدای شکایت از ظلمی بلند بوده است، هنرمندان ایرانی به آن واکنش نشان داده اند.

وی ادامه داد: تاریخ گواه است که در هیچ کجای دنیا مردم به اندازه هنرمندان ایرانی نسبت به مظلومیت مردم فلسطین احساس مسئولیت نکرده اند. از طرفی هنرمندان ایرانی پس از مشاهده مصائبی که بر مردم افغانستان می گذشت، ساکت ننشسته و برای پیگیری مشکلات آن ها به این کشور سفر کردندتا جیی که ما حتی تعدادی از همکاران هنرمندمان را در افغانستان از دست دادیم.

محسن مؤمنی شریف در پایان ابراز امیدواری کرد که مردم بحرین نیز به حقوق خود دست پیدا کنند و گفت: متأسفانه شاهد آن هستیم که مردم مظلوم بحرین رنج ظلم مضاعفی را متحمل می شوند زیرا رسانه هایی که مدعی حقوق بشر هستند چشم به روی تحولات بحرین بسته اند و در مورد آن سکوت می کنند.

علی معلم دامغانی، سیداحمد میرعلایی مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی و مرتضی گودرزی دیباج دیگر سخنرانان این مراسم بودند که حمایت خود را از مردم مظلوم بحرین اعلام کردند.

در پایان این مراسم نامه‌ای به امضای هنرمندان حاضر در مراسم بحر بیداری رسید. در بخشی از این نامه آمده است: شیوخ عرب سال‌ها است که "غیرت" را از دایره واژگانش حذف کرده‌اند. سالها است که یوسف مردانگی را در چاه نفت انداخته‌اند و معامله می‌کنند؛ پنجاه سنت بالا یا هفتاد سنت پایین فرقی نمی‌کند؛ وقتی امروز کلام خدا در زیر شِنی تانک‌های خادم الحرمین پایمال می‌شود. امروز ملت‌های مسلمان از عمق جان این پیام امام (ره) را فهمیده‌اند که حاکمان وابسته ریشه تمام عقب ماندگی‌های جهان اسلام‌اند.

 

زمان انتشار : 1390-01-01