۱۳۹۷/۱۱/۱۱
۱:۲۲ ب٫ظ

فرآیند تحول الکترونیکی انتشارات محور اصلی فعالیت‌های گردهمایی ناشران ابوظبی بود که روز گذشته به کار خود پایان داد.

گردهمایی ناشران ابوظبی فرآیند تحول الکترونیکی انتشارات را بررسی کرد

به گزارش الأمه:

مذاکراتی که در این گردهمایی پیرامون انتشارات الکترونیکی صورت گرفت نکات مثبت و منفی آن را مطرح کرد.
حدود ۵۵ نفر نویسنده، ناشر و متخصص در صنعت چاپ از ۲۸ کشور دنیا در این گردهمایی شرکت کردند.
شرکت کنندگان راهکارهای ارتقاء این صنعت مهم برای اقتصاد پایدار و مراحل توسعهٔ آن در طول زمان را برای یافتن ایدهٔ «اقتصاد فرهنگ و دانش»، برجسته کردن هویت ملی کشورهای تمام شرکت کنندگان و سخنرانان و تأکید بر ویژگی‌های فرهنگی که هویت منحصر به فرد خود را از میراث دانش، ملت و ویژگی‌های حضور تاریخی خود می‌گیرد، بررسی کردند.
جلسه‌ای تحت عنوان «تبلیغ و آگهی و نقش و ارتباط آنها با کتاب الکترونیکی و صوتی» در این گردهمایی تشکیل شد و سوالاتی در آن مطرح شد که از جملهٔ آنها این بود که آیا درآمد اشتراک‌های دوره‌ای برای ارتقاء صنعت کتاب الکترونیکی کافی است؟ تأثیر شبکه‌های اجتماعی بر انتشار اینگونه کتاب‌ها چگونه است؟ چگونه می‌توان تبلیغ کنندگان را به سکوی انتشار کتاب الکترونیکی و صوتی جذب کرد؟
جلسه‌ای نیز تحت عنوان «صنعت کتاب الکترونیک در جهان عرب» تشکیل شد که در آن موضوعاتی پیرامون صنعت انتشارات الکترونیک در جهان عرب بررسی شد که آروو جو مدیر نمایشگاه بین‌المللی کتاب سئول در کره جنوبی، ماری پیرجیرون مدیر ارشد مجوز محتوای بین‌المللی، خدمات اطلاعات «آپسیکو» ی آمریکا، دیجیرفی مدیر محتوای عربی، آمازون و کیندل در آن شرکت کردند.

 

منبع: شرق الاوسط