۱۳۹۷/۱۱/۰۹
۶:۳۹ ب٫ظ

در راستای سلسله فعالیتهای مرتبط با ایام فاطمیه گردهمایی نقاشی کودکان زیر ده سال با موضوع به آتش کشیدن درب خانه حضرت زهرا(سلام الله علیها) از سوی آستانهای قدس حسینی و عباسی برگزار شد.

گردهمایی نقاشی کودکان با موضوع فاطمیه

به گزارش الأمه:

حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) جایگاه والایی نزد ما محبان اهل بیت علیهم السلام دارند، ایشان دختر خاتم النبین و همسر امیر المومنین و مادر دو امام بزرگوار امام حسن و حسین (علیهم السلام) هستند. محبت ایشان همچون محبت تمامی ائمه اطهار علیهم السلام همچون خون در رگهای ماست، به طوری که همیشه فضیلتهای ایشان و مصیبتهایی را که متحمل شدند، بیان می نماییم و کودکان خود را با محبت ایشان و الگو قرار دادن ایشان در اطاعت و عبادت خداوند متعال تربیت می نماییم.

در ادامه سلسله فعالیتهای دو آستان مطهر حسینی و عباسی در ایام سوگواری و شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) مسابقه نقاشی با موضوع به آتش کشیدن درب منزل آن حضرت و شکسته شدن پهلوی ایشان برای کودکان زیر ده سال برگزار شد.

این فعالیتها که از سوی بخش شعائر و موکبهای حسینی وابسته به عتبات مقدس حسینی و عباس در بین الحرمین برگزار شد، به کودکان اجازه داده شد تا به واسطه هنر نقاشی به بیان درد و رنجهای حضرت فاطمه (سلام الله علیها)، آتش گرفتن درب منزل ایشان و شکسته شدن پهلوی آن حضرت بپردازند.

ریاض نعمة السلمان، رئیس بخش شعائر و موکبهای حسینی در گفتگو با شبکه جهانی الکفیل گفت: برپایی یازدهمین همایش احزان فاطمی امسال با مراسم ویژه‌ ای برای کودکان زیر ده سال همراه بود که طی آن رنگ‌ها و کلیه لوازم نقاشی در اختیار کودکان قرار گرفت تا به تصویرسازی از مصیبت وارده بر حضرت زهرا (س) بپردازند و آنچه که در حافظه آنها از واقعه آتش گرفتن منزل آن حضرت و شکسته شدن پهلوی ایشان بود، در تابلوهای کوچکی که معانی بزرگی به همراه دارند، به تصویر بکشند.

وی هدف از برپایی این فعالیت را ایجاد محبت اهل بیت (علیهم السّلام) و به ویژه حضرت زهرا (سلام الله علیها) در دلهای کودکان دانست و ادامه داد: به کمک این فعالیتها سعی شده است تا به جهان اعلام کنیم که حب رسول اکرم، اهل بیت ایشان (علیهم السّلام) و به ویژه حضرت زهرا (سلام الله علیها) بخشی از هویت و میراث ما است که به آن افتخار می کنیم و سعی می کنیم تا آن را از نسلی به نسل دیگر منتقل نماییم.

منبع: العتبه الحسینیه