۱۳۹۷/۰۸/۱۲
۸:۲۴ ب٫ظ

شیخ محمد عبدالعاطی گفت: گفتمان اسلامی و دینی مسلمانان باید به زبان های مختلف به جهان عرضه شود تا این گفتمان به کشورها و ملت های مختلف برسد و بتوانیم از این راه مطمئن باشیم که تصویر صحیحی از اسلام به غرب می رسد.

مسئول سابق الازهر:

گفتمان صحیح اسلامی باید به زبان های متعدد جهانی عرضه شود

به گزارش الأمه:

 شیخ محمد عبدالعاطی رئیس سابق دانشکده پژوهش هالی عالی الازهر شاخه قلیوبیة گفت: راه های متعددی برای مقابله با اسلام هراسی وجود دارد که یکی از آنها اصلاح چهره اسلام در سطح جهان است و از سوی دیگر باید دادگاه های اروپایی را نیز ملزم کرد که حکمی در مورد ممنوعیت اهانت به پیامبر اسلام(ص) صادر کنند.

وی افزود: علمای اسلام نیز باید در شبکه های جهانی حاضر شده و غرب را مخاطب خود قرار داده و با آنها وارد گفتمان شوند و در محافل بین المللی که توسط مؤسسات دینی جهانی برگزار می شود شرکت کرده و چهره واقعی اسلام را معرفی کنند.

این عالم الازهر در ادامه تاکید کرد: گفتمان اسلامی و دینی مسلمانان باید به زبان های مختلف به جهان عرضه شود تا این گفتمان به کشورها و ملت های مختلف برسد و بتوانیم از این راه مطمئن باشیم که تصویر صحیحی از اسلام به غرب می رسد و از سوی دیگر همه باید با گروه ها و جیان های تندرو که چهره اسلام را تخریب می کنند مبارزه کنند.

 

منبع: حوزه نیوز