۱۳۹۷/۰۲/۰۵
۷:۳۰ ب٫ظ

خواهر 'عماد مغنيه' از سرداران جهادي حزب الله لبنان معروف به حاج رضوان مي گويد: مادرم حدود ۵ ماه پيش خواب ديد كه در يك مراسم عزاداري، عماد كوله اي پر از مهمات در دست دارد، از وي پرسيد با اين بسته به كجا مي رود؛ عماد جواب داد: عازم مصرم، براي پيروزي جوانان به قاهره مي روم.

گفت وگوی خواندنی با خواهر عماد مغنیه

خواهر 'عماد مغنيه' از سرداران جهادي حزب الله لبنان معروف به حاج رضوان مي گويد: مادرم حدود ۵ماه پيش خواب ديد كه در يك مراسم عزاداري، عماد كوله اي پر از مهمات در دست دارد، از وي پرسيد با اين بسته به كجا مي رود؛ عماد جواب داد: عازم مصرم، براي پيروزي جوانان به قاهره مي روم.

صفحات زندگي كوتاه شهيد حاج عماد مغنيه پر ازحماسه و ايثار است، گرچه كمتر كسي به همه اين صفحات دسترسي دارد اما درعظمت اين شهيد بزرگوار همين بس كه به گفته مادرش امام خميني(ره) او را فرزند خود ناميدند و رهبرمعظم انقلاب آرزوكردند در قيامت از شفاعت اين شهيد بهره مند شوند.

در سومين سالگرد عروج اين عزيز سفر كرده، خبرنگار ايرنا در بيروت بر آن شد تا در مصاحبه اي با خواهر اين شهيد، زواياي زندگي پر بركت اين شهيد را بررسي نمايد.

'زينب فايز مغنيه' در اين گفت و گو وعده سيد حسن نصرالله دبيركل حزب الله را ياد آور مي شود و مي گويد: زوال و نابودي رژيم صهيونيستي به دست رزمندگان مقاومت بهترين و مناسب ترين پاسخ به عمليات ناجوانمردانه ترور عماد است.

وي ضمن تاكيد بر ادامه راه حسيني برادرش به رهبري سيد 'حسن نصرالله' با اشاره به ويژگي هاي اخلاقي حاج عماد افزود: عماد نه تنها يك برادر بلكه براي همه ما يك پشتبان بود و شهادت او شوك بزرگي را بعد از شهادت دو برادر ديگرم به همه ما وارد كرد ولي بايد گفت كه او با شهادتش به آن چيزي كه مي خواست رسيد و عزت و كرامت را به دست آورد لذا از اين لحاظ شهادت وي براي ما خسارت به حساب نمي آيد.

خواهر اين شهيد ادامه داد: هنوز هم خيلي ها هستند كه نسبت به درجه و رتبه هايي كه برادرم در سطح جهادي، معنوي و حتي شهادت كسب كرده، غبطه مي خورند؛ او هيبت خاصي داشت و ما نسبت به او احساس افتخار و عزت مي كرديم.

زينب مغنيه در مورد ارتباط با برادرش گفت: ما به عنوان خواهر و برادر رابطه خوبي با هم داشتيم؛ علي رغم تفاوت سني بيست و يك ساله ما. به راستي با شهادت وي گرانبها ترين شخص در زندگي ام را از دست دادم. من يك قهرمان، يك رهبر، يك برادر و همه عشق و محبت خود را با رفتن عماد از دست رفته ديدم اما اين مرحله را با توجه به صحنه كربلا و ايثارگري هاي اهل بيت و نيز با توجه به درجه عالي برادرم نزد خداي متعال و جايگاهش نزد رزمندگان مقاومت سپري مي كنم.

زينب مغنيه در ادامه مصاحبه خود در رابطه با زندگي سخت و امنيتي برادرش و اثر آن بر زندگي خانوادگي تصريح كرد: قبل از شهادت او ما هميشه از معرفي خود پرهيز مي كرديم و عده بسيار كمي اطلاع داشتند كه من خواهر عماد مغنيه هستم ولي امروز همه از اين امر آگاه هستند. ما در دوران حيات عماد براي حفظ جان او از رابطه خويشاوندي با كسي سخن نمي گفتيم ولي امروز با كمال افتخار مي گويم كه من خواهر سه شهيد فؤاد، جهاد و عماد مغنيه و تمامي شهيدان مقاومت اسلامي هستم.

وي ادامه داد: من و خانوده ام در راستاي مصالح حزب الله به رهبري سيدحسن نصرالله و در مسير ولايت فقيه در سايه ولي امر مسلمين آيت الله سيد علي خامنه اي قرار داريم؛ من فرزند انقلاب اسلامي هستم كه امام خميني(ره) آن را بر پايه نهضت حسيني بنيان گذاري كرد.

وي در پايان با اظهار تعجب از گفته برخي كه خواهان انجام عمليات انتقام جويانه فوري به تلافي ترور برادرش هستند، گفت: دشمن صهيونيستي به خوبي مي داند كه وجودش در سرزمين فلسطين به دست رزمندگان مقاومت كه عماد آنها را تربيت كرده و آموزش داده، كوتاه و رو به زوال و فنا است و اين بهترين انتقام براي ما خواهد بود.

 


 

 

زمان انتشار : 1390-02-05