۱۳۹۸/۰۹/۲۵
۱۱:۵۶ ق٫ظ

یک روزنامه صهیونیستی گزارش داد که اسرائیل حضور در نمایشگاه اکسپو 2020 در دبی را سکوی پرتابی برای عادی سازی روابط خود با جهان عرب میداند.

یدیعوت: اسرائیل، حضور در اکسپو 2020 را دروازه ورود به جهان عرب می‌داند

 به گزارش الأمه:

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارانوت در گزارشی نوشت که اسرائیلی‌ها به نمایشگاه اکسپوی دبی به عنوان سکوی پرتابی به جهان عرب نگاه میکنند.

این گزارش افزود: در حالی که بزرگترین نمایشگاه تجاری جهان سال آینده میلادی برای اولین بار در یک کشور عرب افتتاح خواهد شد، اسرائیل در حال افزایش آمادگی خود برای حضور در این فستیوال است و امیدوار است که روابط در حال تولدِ خود با همسایگان منطقه‌ای را تقویت کند. 

نمایشگاه اکسپو 2020 دبی تقریبا بیش از 200 کشورجهان را در یک نقطه گرد هم می آورد و پیش بینی می‌شود که حدود 25 میلیون بازدید کننده از سراسر جهان طی شش ماه که از اکتبر آغاز خواهد شد از آن بازدید کنند. 
این روزنامه صهیونیستی در ادامه نوشت: مثل اغلب کشورهای عربی، امارات متحده عربی نیز روابط دیپلماتیک با اسرائیل ندارد. اما دولت تل آویو به صورت آرام و بی سروصدا در حال نزدیک شدن به کشورهای خلیج(فارس) است و توجیه آن نیز منافع امنیتی و دشمن مشترکی مثل ایران است.

یدیعوت آحارونوت به نقل از مقامات اسرائیلی گزارش داد، یک پاویون اسرائیلی در نمایشگاهی به میزبانی یک کشور عربی، یک فرصت بی نظیر برای اسرائیل به وجود می آورد تا سرعت عادی سازی روابط خود با مردم جهان عرب را افزایش دهد. 

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز پیش از این پاویون صهیونیستها در نمایشگاه اکسپو دبی را به عنوان فرصتی برای عادی سازی آشکار روابط تل آویو با کشورهای عربی شرح داده است.

این در حالیست که بسیاری از تحلیلگران و ناظران سیاسی معتقدند که افکار عمومی جهان عرب همانند رهبرانشان فکر نمی‌کنند و عادی سازی با رژیم صهیونیستی را در سایه تجاوزات هر روزه علیه مردم فلسطینی را برنمی‌تابند. 

پیش از این روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» اعلام کرده بود، تل‌آویو دعوتی رسمی از امارات برای مشارکت در نمایشگاه بین‌المللی «اکسپو 2020» دریافت کرده است.

شبکه صهیونیستی «کان» پیش‌تر اعلام کرده بود، «یوسی کوهن» رئیس موساد در تماس‌های مستقیمی که با مسئولان اماراتی داشته، مقدمات حضور هیأت صهیونیستی را هماهنگ کرده است (جزئیات بیشتر). وزارت خارجه رژیم صهیونیستی پیش‌تر به صورت رسمی از حضور در نمایشگاه مذکور خبر داده بود.

 

منبع: فارس