۱۳۹۷/۰۱/۲۹
۲:۵۰ ب٫ظ

یک خبرنگار اسرائیلی به نام «امانوئل روزین» که برای شبکه دهم این رژیم فعالیت می کند در زمان حضورش در لیبی دو بار توقیف شده است. این خبرنگار به همراه عکاس و صدابردار تیم خود در حال گزارش گرفتن از مردم و پرس و جو از آنان درباره اوضاع لیبی پس از معمر قذافی بوده است.

یک گروه اسرائیلی در لیبی به دنبال چه بود؟

یک تیم اسرائیلی برای ساخت فیلمی مستند به لیبی رفته بود.

یک بار دیگر خبر ورود تعدادی اسرائیلی به کشوری عربی در رسانه ها منتشر شده است که نشان می دهد این رژیم باز هم بدون توجه به قوانین بین المللی وارد کشوری شده است که اسرائیل را به رسمیت نمی شناسد و هیچ رابطه دیپلوماتیکی با آن ندارد. براساس این خبرها این بار اسرائیل وارد کشور لیبی شده است که در حال حاضر توسط شورای ملی و انتقالی اداره می شود.  

به نقل از سایت خبری المنار، یک تیم اسرائیلی برای ساخت فیلمی مستند از لیبی پس از سقوط «معمر قذافی» وارد لیبی شده بود.

المنار همچنین به نقل از روزنامه اسرائیلی «یدیعوت احرونوت» نوشت: یک خبرنگار اسرائیلی به نام «امانوئل روزین» که برای شبکه دهم این رژیم فعالیت می کند در زمان حضورش در لیبی دو بار توقیف شده است. این خبرنگار به همراه عکاس و صدابردار تیم خود در حال گزارش گرفتن از مردم و پرس و جو از آنان درباره اوضاع لیبی پس از معمر قذافی بوده است.

منابع خبری تل آویب همچنین نوشته اند که «روزین» خبرنگار اسرائیلی به همراه یک عکاس به نام «جرمی ورتنوی» و یک صدابردار به نام «میخائیل اوکی هاریس» با یک هواپیما از رم به پایتخت لیبی طرابلس رفته اند. پس از آن، این گروه سه نفره اسرائیلی با گذرنامه هایی خارجی وارد خاک لیبی شده اند و کار خود را در زمینه کسب اطلاع از مردم درمورد اوضاع لیبی پس از قذافی آغاز کرده اند.

پس از دستگیر این گروه توسط نیروهای امنیتی لیبی، مقرر شد تمام عکسها و فیلم هایی که از لیبی و شهروندان آن گرفته شده است، به مقامات لیبی بازگردانده شود. گروه مذکور نیز یک نسخه از عکسها و تصاویر اخذ شده را به نیروهای امنیتی لیبی تحویل داده اند.

«روزین» خبرنگار مذکور پس از آزادی اعلام کرد که به زودی فیلمی مستند از شبکه ده تجاری اسرائیل درباره اوضاع و احوال لیبی پخش خواهد شد. وی همچنین افزود: درست است که قذافی از لیبی رفته است اما به نظر می رسد که این کشور تا رسیدن به دموکراسی و آزادی راه طولانی در پیش دارد!

 http://www5.almanar.com.lb/adetails.php?fromval=2&cid=101&frid=41&seccatid=101&eid=278651

 

زمان انتشار : 1391-05-15