۱۳۹۸/۰۹/۰۴
۶:۱۱ ق٫ظ

آزمون گزینش نمایندگان مصر جهت حضور در بیست‌وهفتمین دوره رقابت‌های بین‌المللی قرآن این کشور، ۱۱ و ۱۲ آذرماه در قاهره برگزار می‌شود.

۱۱ آذر؛ آغاز مرحله مقدماتی مسابقات بین‌المللی قرآن مصر

به گزارش الأمه:

این آزمون با حضور شرکت‌کنندگانی از استان‌های مختلف مصر و در سه رشته حفظ کامل قرآن همراه با تفسیر، حفظ قرآن و تجوید ویژه صاحبان صوت زیبا و حفظ قرآن و تجوید ویژه نوجوانان زیر ۱۲ سال برگزار می‌شود.

بنابر اعلام وزارت اوقاف مصر، بیست‌و‌هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن این کشور، ۱۹ تا ۲۴ بهمن‌ ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

این وزارتخانه اعلام کرد که به مسابقات امسال، یک بخش ویژه حافظان قرآن قاره آفریقا نیز اضافه شده است.

محمد مختار جمعه، وزیر اوقاف مصر درباره این بخش جدید گفت: این بخش به مناسبت ریاست مصر در اتحادیه آفریقا به مسابقات امسال افزوده شده و برای آن دو جایزه به مبالغ ۱۵۰ هزار و ۱۳۰ هزار پوند مصری در نظر گرفته شده است.

بر اساس این گزارش، مسابقات قرآن مصر در ۴ رشته برگزار می‌شود که عبارتند از:

۱- حفظ کل قرآن به همراه تجوید، تقسیر و مفاهیم قرآن کریم، برای دانشجویان دختر و پسر علوم دینی یا زبان عربی با مدرک پایین‌تر از لیسانس از دانشگاه‌های دولتی.

۲- حفظ کل قرآن به همراه تجوید و مفاهیم قرآن کریم برای افرادی که دارای صوت نیکو هستند و کمتر از ۳۰ سال سن دارند.

۳- حفظ قرآن به همراه تجوید، برای قاریان آفریقایی‌ دارای صوت زیبا.

۴- حفظ کل قرآن به همراه تجوید برای دختران و پسران زیر ۱۲ سال.

بیست‌و‌هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم مصر با عنوان «مسابقات مرحوم عبدالباسط عبدالصمد» برگزار می‌شود و جوایزی به ارزش یک میلیون و ۵۰ هزار پوند مصری به برگزیدگان تعلق خواهد گرفت.

 

منبع: ایکنا