۱۳۹۷/۰۷/۰۸
۷:۵۳ ب٫ظ

۲ هزار و ۵۰۰ متر از طرح توسعه حرم امام حسین (ع) با عنوان صحن عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب (س) در ایام اربعین به منظور پذیرایی از زائران حسینی مسقف می‌‌شود.

۲۵۰۰ متر از طرح توسعه حرم امام حسین (ع) مسقف می‌‌شود

به گزارش الأمه:

 با توجه به خیل عظیم زائران حسینی در زمان‌های مختلف، طرح توسعه حرم امام حسین (ع) با عنوان صحن عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب (س) از سال ۹۴ برنامه‌ریزی و اجرایی شد و در ماه‌های گذشته عملیات آب‌بندی آن به پایان رسید.

طرح صحن عقیله بنی‌هاشم (س) بخشی از طرح ۳۸ هکتاری توسعه حرم امام حسین(ع) محسوب می‌شود که در این بخش تنها ۵ هکتار مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

 

 

با آغاز ماه محرم برنامه‌های مختلفی در صحن عقیله بنی‌هاشم (س) حرم امام حسین (ع) برگزار شد و با نزدیک شدن به اربعین حسینی اقدامات برای استقرار زائران آغاز شده است.

به طوری که قرار است بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ متر از صحن عقیله بنی‌هاشم (س) در قسمت غربی حرم امام حسین (ع) مسقف شده و پذیرای زائران اربعین حسینی باشد.

 

 

به منظور رفاه بیشتر زائران امام حسین (ع) بخش مهمانسرا و سرویس‌های بهداشتی در این پروژه به مساحت ۱۴ هزار متر مربع و در چهار طبقه آماده حضور زائران خواهد بود.

به گزارش فارس، بر اساس مسؤولان طرح توسعه حرم امام حسین (ع) صحن عقیله بنی هاشم حضرت زینب (س) تا سال ۱۴۰۰ تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

 

منبع: فارس