۱۳۹۷/۱۰/۳۰
۳:۱۷ ب٫ظ

بیست و نهمین همایش شورای عالی امور اسلامی مصر با حضور ۱۵۰ شرکت کننده از ۴۰ کشور مختلف اسلامی و عربی از جمله ۱۳ وزیر امور اسلامی روز گذشته آغاز به کار کرد.

۲۹ اُمین همایش شورای عالی امور اسلامی مصر برگزار شد

به گزارش الأمه:

 بیست و نهمین همایش شورای عالی امور اسلامی مصر روز گذشته با حضور مقامات سیاسی این کشور آغاز به کار کرد،. مختار گومه وزیر اوقاف مصر روز شنبه این همایش دو روزه را تحت نظارت عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور کشور افتتاح کرد.

علمای اسلامی از کشورهای مختلف اسلامی و عربی در این همایش حضور داشتند، 150 شرکت کننده این همایش از 40 کشور مختلف بودند که 13 نفر از آنان را وزرای امور اسلامی تشکیل می دادند.

شرکت کنندگان در این همایش دو روزه مقالات تحقیقاتی متعددی را در موضوعات مختلف از جمله گفتمان مذهبی و ملی گرایانه، آموزش و تأثیر آن در ایجاد شخصیت، نقش خانواده و رسانه در ایجاد شخصیت، دیدگاه راهبردی برای ارتقاء گفتمان مذهبی و چگونگی کمک رسانی برای مبارزه با  تروریسم و افراط گرایی، چشم انداز اسلامی برای ساختن شخصیت ملی گرایانه در دنیای در حال تغییر و پتانسیل تجدید گفتمان مذهبی و تأثیر آن برای حمایت از تروریسم و افراط گرایی ارائه دادند.

کارگاه ها و سمینارهای آموزشی نیز در حاشیه همایش در مورد موضوعات «روابط مصر با کشورهای آفریقایی» و همچنین «نقش خانواده در ثبات جوامع» و همچنین «حفاظت از جوانان در برابر افراط گرایی» برگزار می شوند.

 

از دیگر برنامه های این گردهمایی برگزاری تورهای گردشگری و فرهنگی برای نمایندگان شرکت کننده اعلام شده است.

 

 

منبع: حوزه نیوز