رسانه و شبکه های اجتماعی

راهکارهایی برای بازطراحی تصویر شیعه در رسانه های مجازی

شیعه هراسی قدم اول ایران هراسی است. امروزه نام ایران با تشیع گره خورده است و هر اقدام ایران در حوزه های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و حتی علمی و اقتصادی از سوی مخالفان تلاش برای گسترش تشیع تفسیر و تبیین می شود.

نشریه ایران در سوریه رنگ محرم گرفت

شماره ۱۳۰ فصلنامه عربی «الثقافة ‌الاسلامیه» با بخشی به نام پرونده ویژه عاشورا از سوی رایزنی فرهنگی ایران در سوریه منتشر شد.

ضرورت بازطراحی تصویر شیعه در رسانه های مجازی

امروزه عربستان سعودی یک امپراتوری رسانه ای به معنای حقیقی و متشکل از ۷۰۰ شبکه تلویزیونی برای سلایق مختلف طراحی کرده است. در این طیف از شبکه های متحجر و سلفی تا شبکه های ام.بی.سی و گروه روتانا وجود دارد.

پنجاه و هشتمین شماره نشریه الکترونیکی «الصراط» منتشر شد

پنجاه و هشتمین شماره نشریه الکترونیکی الصراط که یکی از مجموعه نشریات موسسه فرهنگی هنری موعود عصر(عج) و به زبان عربی است، منتشر شد.

جنجال حضور بانوی مدلینگ در مسجد اهل‌سنت عراق

حضور یک بانوی مدلینگ عراقی در مسجد جامع «نداء الاسلام» بغداد و به اشتراک‌ گذاشتن تصاویر خود در شبکه‌های اجتماعی با اعتراض شدید اداره اهل‌سنت عراق مواجه شده است.

تقریبا هیچ در دیپلماسی!

در یادداشت قبلی اشاره شد که ضروری ترین ابزاری که ایران در دیپلماسی عمومی خود بایستی به کار گیرد، رسانه و سایبر دیپلماسی است.

انتشار مجله الثقافه توسط وزارت فرهنگ عراق و تشریح و تبیین فرهنگ ایرانی

وزارت فرهنگ و گردشگری و آثار باستانی عراق که متولی فعالیت های فرهنگی و هنری به عنوان نهاد دولتی در این کشور است اقدام به چاپ و انتشار اولین مجله فرهنگی هنری در سال ۲۰۱۹ نموده است.

برندسازی ملی ایران در فضای مجازی

درآمدی بر اهمیت سایبر دیپلماسی

در سالهای اخیر علیرغم فرصت های افزایش نفوذ ارتباطات شبکه ای و وجود مجموعه های متکثر دیپلماسی عمومی کشور در حوزه های مختلف این دستگاه ها نتوانسته اند عملکرد شایسته ای متناسب با ظرفیت های بالقوه ایران داشته باشند.

چاپ و انتشار نشریه مینا توسط رایزنی فرهنگی ایران در بغداد

نشریه مینا توسط رایزنی فرهنگی ایران در بغداد منتشر شد.

۱۹ میلیون کاربر عراقی در فیس‌بوک

آمارها نشان دهنده آن است که ۱۹ میلیون عراقی در فیسبوک حضور فعالی دارند.