۱۳۹۷/۰۱/۲۸
۴:۴۹ ب٫ظ

اراده‏ی الهی بر این بود که رسانه های عربی رسمی که توانسته بودند با پوشش خبری انقلاب جوانان تونس، مصر، لیبی و یمن، مخاطب عرب را به سوی خود بکشاند، در بحرین مفتضح شوند.

آیت‏الله آصفی: خدا خواست مفتضحشان کند

آیت الله شیخ محمدمهدی آصفی» از علمای نجف و عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع) بیانیه ای مهمی در ارتباط با مظلومیت ملت بحرین صادر کرد.

متن بیانیه به شرح زیر می باشد

بسم الله الرجمن الرجیم

مظلومیت ملت مسلمان و صلح طلب بحرین با سانسور خبری شدیدی مواجه است. اراده‏ی الهی بر این بود که رسانه های عربی رسمی که توانسته بودند با پوشش خبری انقلاب جوانان تونس، مصر، لیبی و یمن، مخاطب عرب را به سوی خود بکشاند، در بحرین مفتضح شوند.

تا مردم آگاه شوند رسانه هایی که در جایگاه پشتیبانی از سازمان های استکباری و استبداد عربی هستند، در صف ملت ها قرار ندارند، بلکه تعلیمات استکبار جهانی را در این انقلاب های فراگیر که جهان عرب را در برگرفت، عملی می کنند.

وظیفه مسلمانان این است که در برابر این دشمنی و ظلم آشکار مانند تمام تکالیف شرعی خداوند برخورد کنند که حساب و مجازات را به دنبال خواهد داشت؛ هیچ کس حق ندارد ناتوانی، ضعف امکانات فعالیت و تبلیغات را برای عدم عمل بهانه کند.

آمریکا که حاکمان تونس، مصر، یمن و لیبی را به عدم خشونت در برابر انقلاب های مردمی توصیه می کرد، در برابر خشونت، تجاوز به حقوق بشر، حمله به خانه ها، بازداشت زنان و مردان و کشتار آنان زیر شکنجه، سکوت اختیار کرده است.

ملت بحرین امروز بین دو مصیب گرفتار است؛ آل خلیفه و سپر جزیره. آل خلیفه و آل سعود با یکدیگر همکاری می کنند تا با تمام وسائل سرکوب، کشتار،یورش، بازداشت و شکنجه تا سر حد مرگ، انقلاب این ملت، فریادها و دادخواهی آنان را به طور کامل سرکوب کند

ای مسلمان! در هر مکانی که باشید اگر در برابر فاجعه این ملت و ظلمی که به وسیله جلادان آل خلیفه و آل سعود نظاره گر باشید و در برابر ظلم و ستم به این ملت ساکت باشید، نزد خداوند برای حساب رسی و جوابگویی خواهید ایستاد.

هیچ کس حق ندارد عجز و ضعف امکانات تحرک، تبلیغات و مادی را بهانه عدم انجام وظیفه قرار دهد که خداوند از هر کدام از ما براساس امکانات و توان او طلب می کند؛ اما سکوت و بی تفاوتی را هرگز نمی پذیرد.

در برابر سازمان های حقوق بشر تجمع کنید و با نوشته یا سخن، خطاب خود را برای این ملت بنویسید. آزاداگان جهان را مورد خطاب قرار دهید و صدای این ملت، فریادها و کمک خواهی آنان را در شکنجه ی زندانها به گوش آنان برسانید.

مقابل نمایندگی ها و مراکز سازمان ملل، اتحادیه کشورهای عربی و دیگر سازمان های مربوط تجمع کنید و خطاب این ملت و فریاد و دادخواهی آن را به گوش آزادگان جهان، برسانید. خشم خود را بر آنچه در بحرین بر سر ملت ملت و صلح طلب و مظلوم می گذرد، را در کنفرانس کشورهای اسلامی ابراز کنید و فریاد این ملت و دادخواهی آنان را در زندانهای آل خلیفه به گوش مردم برسانید و حقوقشان را مطالبه کنید. خشم خود را از طریق راهپیمایی روزهای جمعه و در هر مکان ممکنی ابراز کنید.

سایت های اینترنتی را از اسناد و عکس های گرفت شده از ظلمی که ملت بحرین به وسیله نظام آل خلیفه و آل سعود تحمل می کنند، پر کنید.

از خداوند می خواهم که آنان را از این ظلم، ستم و ترور نجات دهد و مجالس دعاء را در هر مکان بر پا کنید.

اگر ما هر چه در توان خود داریم برای ملت مسلمان و مؤمن بحرین برای نجات از این مصیبت انجام دهیم، خداوند، تأیید و پیروزی خود را شامل حال خود خواهد کرد و ظالمان را در خانه های خود شکست خواهد داد و در نفس آنان ترس و رعب خواهد انداخت. چنانچه با طغیانگران تونس و مصر، این کار را کرد و ان شاء الله با حاکمان لیبی و یمن، تکرار خواهد کرد.

آنچه می توانیم از نظر فعالیت، تبلیغات، سیاست و مادی انجام دهیم اندک است، اما اگر خداوند صداقت را در مواضع ما برای نجات این ملت، بیابد پیروزی و تأیید خود را بر ما نازل خواهد کرد. که در آن صورت، آل خلیفه و آل سعود و سپر جزیره به خواست خدا، سست تر، ناتوان تر و ضعیف تر از تار عنکبوت خواهند بود.

نجف اشرف ـ محمدمهدی آصفی

14 جمادی الاولی 1432هـ

 

زمان انتشار : 1390-02-03