۱۳۹۷/۱۱/۳۰
۶:۴۴ ب٫ظ

جشنواره صنایع دستی و محصولات غذایی سنتی بانوان ایرانی در شهر کربلای معلا با استقبال خوب شهروندان روبرو شد.

استقبال کربلایی ها از جشنواره صنایع دستی بانوان ایرانی

به گزارش الأمه:

جشنواره صنایع دستی و محصولات غذایی سنتی ایران در حالی از 24 تا 30 بهمن در محل نمایشگاه های بین المللی شهر کربلا برگزار شده است که شهروندان عراقی استقبال خوبی از آن داشته اند. 
مدیر نمایشگاه بین المللی کربلا وابسته به عتبه مقدسه حسینی (ع) در گفتگو با خبرنگار ایرنا از برگزاری سالانه چندین نمایشگاه از کشورهای مختلف در کنار نمایشگاه های داخلی خبر داد و از استقبال کربلایی ها از نمایشگاه های ایرانی سخن گفت. 
'میسر اکرم الحکیم' افزود: در سالجاری میلادی نیز برای برگزاری 10 نمایشگاه خارجی برنامه ریزی شده است که علاوه بر ایران از چند کشور عربی نیز در بخش های صنعتی، دارویی و پزشکی و فرهنگی اقدام به برپایی نمایشگاه خواهند کرد. 
وی گفت: در سال گذشته میلادی نیز چندین نمایشگاه از جمله از جمهوری اسلامی ایران و مصر برگزار شد و مورد استقبال قرار گرفت. 
الحکیم با اشاره به اهمیت ویژه مسئولان استان کربلا به برپایی نمایشگاه های مختلف و فعالیت های فرهنگی، علمی، صنعتی و ... در این استان، برای همکاری هر چه بیشتر با نمایشگاه های ایرانی اعلام آمادگی کرد. 
وی گفت: جشنواره صنایع دستی و مواد غذایی سنتی ایران بدلیل کیفیت و تنوع محصولات و فروش مستقیم در زمینه های آرایشی و زیبایی، طب سنتی، پلاستیک مبل، کیف و چرم، کفش مورد استقبال مردم کربلا قرار گرفت. 
مدیر نمایشگاه بین المللی کربلا گفت: کار موفقی از سوی بانوان ایرانی انجام و با استقبال خیلی خوب اهالی کربلا و مردم عراق مواجه شد و فروش خوبی هم داشته است.
الحکیم افزود: نمایشگاه بین المللی کربلا نخستین نمایشگاه از نوع خود در این شهر مقدس است که به همت عتبه مقدسه حسینی بنا شده تا میزبان نمایشگاه های داخلی و خارجی در حوزه های مختلف فرهنگی و اقتصادی باشد و بتواند در رونق و تعامل فکری و فرهنگی میان کربلا و سایر شهرها و کشورها داشته باشد. 
مدیر مجموعه نمایشگاهی خاتون و برگزار کننده این نمایشگاه نیز در گفتگو با ایرنا اظهار داشت: این نمایشگاه برای عرصه محصولات و آثار دستی هنرمندان ایرانی و بویژه بانوان برپا شده است و پایگاهی برای معرفی هر چه بهتر توانمندی های زنان ایرانی در عرصه های صنایع دستی و هنری است. 
خانم 'عشرت شقایق' گفت: در این نمایشگاه علاوه بر عرضه و فروش مستقیم محصولات صنایع دستی و هنری در حوزه های مختلف، کلاس های آموزشی در زمینه طب سنتی نیز برگزار شد.
وی افزود: در این نمایشگاه انواع صنایع دستی شامل میناکاری، سفال لعاب دار، گلیم، جاجیم، ظروف یک بار مصرف، گیاهان دارویی و دمنوش های گیاهی، انواع لباس های زنانه با کار دست، عروسک و نقاشی روی پارچه، صنایع شیرالات، کفش، مبلمان، لوازم زیبایی و آرایشی و وسایل تزیینی در معرض دید و فروش گذاشته شده است. 
به گفته وی، در طول این جشنواره همچنین کلاس های آموزشی رایگان برای بانوان عراقی در زمینه های پته دوزی، عروسک دوزی، حجامت، ماساژ و طب اسلامی برگزار شد و مورد استقبال آنان قرار گرفت. 
'میرمسعود حسینیان' سرکنسول جمهوری اسلامی ایران، برگزاری این جشنواره را یکی از موارد موفق حضور فعالان ایرانی خواند و گفت: کربلا ظرفیت بسیار خوبی برای فعالیت اقتصادی در ابعاد مختلف دارد و حضور در این گونه نمایشگاه ها فرصت را برای شناخت فرصت ها و زمینه های کار بهتر فراهم می کند. 
وی با اشاره به مساعدت بسیار خوب عتبه حسینی برای برگزاری این جشنواره گفت: سرکنسولگری و نیز مسئولان استانی کربلا و عتبه حسینی و عباسی از این گونه فعالیت ها حمایت می کنند و از این جهت عرصه برای فعالیت اقتصادی ایرانیان در این استان کاملا فراهم است. 
'ناصر بهزاد' رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در بغداد نیز به خبرنگار ایرنا گفت: برگزاری چنین جشنواره هایی برای شناخت فعالان عرصه تولید در ایران از بازار و سلیقه مشتری عراقی از یکسو و نیز شناخت فعالان عراقی از توانمندی های طرف ایرانی بسیار موثر است. 
وی گفت: شرکت ها و فعالان ایرانی باید از فرصت برگزاری این گونه نمایشگاه ها و جشنواره استفاده، و زمینه فعالیت و حضور درازمدت و انجام فعالیت های مشترک با طرف عراقی بر اساس نیاز، سلیقه و ذائقه مصرف کننده در بازار هدف را فراهم کنند. 
بهزاد افزود: رویکرد سازمان توسعه تجارت ایران انجام اقدامات تخصصی در کشورهای همسایه جهت بازارسازی و افزایش صادرات با هدف همگرایی تولید و صادرات جهت تحقق اقتصاد مقاومتی می باشد. 

منبع: ایرنا