۱۳۹۸/۰۲/۲۵
۱۰:۳۳ ق٫ظ

به همت مرکز فرهنگی لاذقیه "چهل ونهمین دوره آموزش زبان فارسی (دوره بهار) در 21 اردیبهشت 1398 گشایش یافت.

” افتتاحیه چهل ونهمین دوره آموزش زبان فارسی در مرکز فرهنگی لاذقیه”

 به گزارس الأمه:

این مراسم  با حضور استادان زبان و ادبیات فارسی، دکتر رامز اللیوا، دکتر رنا جونی، دکتر میرفت سلمان، وابسته فرهنگی کشورمان، جمعی از دانش آموزان جدید و تعدادی از دانش آموختگان دوره های گذشته برگزار گردید.

در شروع برنامه فیلمی کوتاهی از موفقیت های علمی، آموزشی، پزشکی و فنآوری های جدید کشورمان برای شرکت کنندگان این دوره پخش شد.

پس از آن وابسته فرهنگی کشورمان، ضمن خوشآمدگویی به کلیه فارسی آموزان در دوره جدید، به طور ویژه از متقاضیان دوره اول که برای اولین بار در دوره های آموزشی زبان فارسی در مرکز فرهنگی لاذقیه شرکت می کردند، تقدیر کرده و برای آنها آرزوی موفقیت نمود.

ایشان ضمن اشاره به فعالیتهای مرکز فرهنگی لاذقیه از جمله تدریس زبان فارسی با بکارگیری از بهترین اساتید موجود سوری خاطر نشان کرد: سه استاد سوریه ای  دوره کنونی، دارای مدرک دکتری زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه های معتبر جمهوری اسلامی ایران هستند و سابقه تدریس قبلی در مرکز فرهنگی لاذقیه را نیزدارند و این یکی از مزایای مهم آموزش زبان فارسی در مرکز فرهنگی لاذقیه است.

آقای حسینی با توجه به پیشرفت های تازه ارتش سوریه در باقی مانده مناطق تحت کنترل تکفریها گفت ان شاالله در سال جدید شاهد جشن بزرگ و نهایی پیروزی بر آنان خواهیم بود و سوریه آماده خواهد شد برای بازسازی مناطق خود و بدون شک شرکت ها و پیمانکاران ایرانی در این جا حضور پیدا می کنند و چنانچه شما زبان فارسی را خوب یاد بگیرید خواهید توانست در کنار آنها به کار و فعالیت به پردازید.

پس از آن خانم دکتر رنا جونی به ایراد سخن پرداخت و در خصوص اشتراکات زبان فارسی و نزدیکی آن به زبان عربی مطالبی را برای شرکت کنندگان بیان کرد.

شایان ذکراست: فارسی آموزان این دوره، در گروه سنی مختلف قرار گرفته اند و اکثراً جوان می باشند که در 5سطح آموزشی این دوره ها را سپری خواهند کرد.

سپس مطابق رویه دوره های گذشته ، فارسی آموزان با اساتید خود، هر کدام در یک کلاس گرد هم آمده تا روزها و ساعات حضور در دوره آموزشی را با توافق اکثریت انتخاب کنند.

 

منبع: رایزنی فرهنگی ایران دمشق