۱۳۹۸/۰۳/۲۱
۷:۴۹ ق٫ظ

موسسه نابینایان نور الامام الحسین (علیه السلام) وابسته به آستان قدس حسينی اولین مجله ویژه نابینایان در عراق را منتشر کرد.

انتشار اولین مجله ویژه نابینایان در عراق به همت آستان قدس حسینی

به گزارش الأمه:

سامی جواد كاظم، رئیس تحریریه مجله گفت: آستان قدس حسینی به دلیل  دستاوردهای بی بدیل خود پیشتاز است و مجله «انامل الثقافة» اولین مجله در نوع خود در سطح عراق به شمار می رود که توسط آستان به چاپ رسیده است.

سامی جواد كاظم عنوان داشت: انتشار این مجله گام دومی در خدمت به نابینایان محسوب می شود. گام نخست برگزاری دورههای آموزشی خط بریل بود که با هدف تشویق نابینایان به خواندن و نوشتن به خط بریل انجام پذیرفت.

در این دوره هشتاد و دو نفر شرکت کردند.وی افزود: آستان قدس حسینی در تقویت سطح آموزشی نابینایان و کاهش میزان بی سوادی در میان آنها نقش داشته است.

سامی جواد كاظم گفت: هدف این مرکز از انتشار مجله کمک به نابینایان برای پیگیری اخبار است. این مجله علاوه بر مقدمه، شامل اخبار ویژه نابینایان همراه با توصیه هایی به آنها و احادیث نبوی، مسائل شرعی و لطیفه های عربی و موضوعات ورزشی است.

وی افزود: مجله دارای دوازده صفحه است و مطالب مجله مختصر نوشته شده است. این مرکز طرحی را برای توسعه مجله آماده کرده است.

وی گفت: موسسه نابینایان نور الامام الحسین (علیه السلام) که تحت نظارت آستان قدس حسینی است کتابخانه عمومی متشکل از کتب ادعیه وکتب فقهی و فرهنگی را به خط بریل اختصاص داده است.

منبع: العتبه الحسینیه