۱۳۹۸/۰۴/۱۷
۱۰:۰۳ ق٫ظ

نماینده رهبری در امور دانشجویان آسیا و اقیانوسیه از دارالقرآن رایزنی فرهنگی ایران در مانیل و کلاس قرآنی بانوان این مرکز بازدید کرد.

بازدید نماینده رهبر انقلاب از دارالقرآن فیلیپین + عکس

به گزارش الأمه:

حجت‌الاسلام محمدعلی نظام زاده، نماینده مقام معظم رهبری در امور دانشجویان آسیا و اقیانوسیه با بازدید از این کلاس‌ها در جریان فعالیت‌های این جلسات قرار گرفت و هدایایی به قرآن‌آموزان اهدا کرد.

تندیس تقوی، مدرس کلاس قرآن بانوان رایزنی فرهنگی ایران در فیلیپین در این بازدید گزارشی از روند قرآن‌آموزی و پیشرفت قرآن‌آموزان ارائه داد.

در ادامه حجت‌الاسلام نظام‌زاده طی سخنانی ضمن تشکر از تندیس تقوی و محمد جعفری ملک، رایزن فرهنگی ایران در مانیل خطاب به قرآن‌آموزان اظهار کرد: بسیار خوشحالم که شما را ملاقات می‌کنم و امیدوارم با حضور مستمر در این کلاس‌ها، نسبت به آموزش قرآن همت کنید.

وی افزود: قرآن نور‌افکنی در زندگی انسان است که راه درست را به او نشان می‌دهد و دوری از قرآن سبب انجام امور غیر اخلاقی می‌شود. همنشینی با قرآن مانع انجام گناه می‌شود باید بدانید که احکام و معارف اسلامی همه از قرآن سرچشمه می‌گیرند.

نماینده رهبری در امور دانشجویان آسیا و اقیانوسیه با اشاره به زندگانی حضرت امام خمینی(ره) ادامه داد: وقتی حضرت امام از پاریس به تهران برگشتند حدود ۱۰ سال در ایران زندگی کردند و در این ۱۰ سال آخر عمر، ایشان آنقدر قرآن را قرائت نمودند که به علت کثرت مطالعه سه بار قرآن ایشان عوض شد. امام(ره) در هر ماه رمضان سه بار قرآن می‌خواندند.

وی تصریح کرد: آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب نیز اهتمام ویژه‌ای به قرآن و آموزش و اشاعه فرهنگ قرآنی دارند، شما هم باید قرآن را سرلوحه زندگی خود قرار دهید.

حجت‌الاسلام نظام‌زاده در پایان ضمن توصیه قرائت قرآن روزانه به بانوان قرآن‌آموز گفت: من به شما توصیه می‌کنم که این جلسات را به دیگران نیز معرفی کنید تا آنان نیز در آن شرکت کنند. برای قرائت قرآن فقط به همین جلسه اکتفا نکنید و در طول هفته حتما قرآن را تلاوت کنید حتی اگر نمی‌توانید قرائت کنید قرآن را باز و به آیات آن نگاه کنید.

بنا بر این گزارش، در حال حاضر حدود ۱۶ نفر از بانوان در دارالقرآن رایزنی فرهنگی ایران در فیلیپین مشغول یادگیری تدبر و تفسیر آیات قرآن هستند. این دارالقرآن به همت تندیس تقوی از دو سال پیش با هدف آموزش قرائت و روخوانی به بانوان شیعه در مانیل تأسیس شد و هم اکنون با حمایت دارالقرآن بین‌المللی لندن در این مرکز مراحل تدریس و تدبر آیات قرآن با برگزاری مستمر آزمون پیگیری می‌شود.

 

بازدید از دانشگاه سنتاتوماس

نماینده رهبری در امور دانشجویان آسیا و اقیانوسیه همچنین با حضور در دانشگاه سنتاتوماس با پدر «پابلئو تیونگ»، معاون امور مذهبی و «پابلئو بایبادو» استاد الهیات این دانشگاه دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

معاون امور مذهبی دانشگاه سنتاتوماس در این دیدار گفت: بسیار خوشحالم که امروز با نماینده رهبر ایران در امور دانشجویان ملاقات می‌کنم، حضور ایشان در فیلیپین اهمیت پشتیبانی مسئولان ایرانی از دانشجویان ایرانی را می‌رساند و من از اینکه حضرتعالی برای ملاقات با دانشجویان اینجا هستید، تحت تأثیر قرار گرفتم.

نماینده رهبری در امور دانشجویان آسیا و اقیانوسیه نیز اظهار کرد: حضور دانشجویان ایرانی در فیلیپین ۵۰ سال قدمت دارد و در دوران مختلف تعداد این دانشجویان متغیر بوده است.

وی افزود: با توجه به اینکه دانشجویان سفرای دو کشور هستند؛ لذا فرهنگ مردم فیلیپین با توجه به حضور دانشجویان برای ما شناخته شده است و در حال حاضر به دلیل این حضور پر شمار تعداد زیادی افراد دو رگه ایرانی و فیلیپین در دو کشور داریم.

حجت الاسلام والمسلمین نظام زاده و محمد جعفری ملک رایزن فرهنگی ایران در فیلیپین همچنین با حضور در مسجد آبی در منطقه مهارلیکای مانیل ضمن حضور در نماز جماعت این مسجد با «عامرباکارات Amer Baccarat» مدیر جدید مسجد و برخی از مسئولان آن دیدار کردند. در این دیدار با توجه به تغییرات انجام گرفته در مدیریت مسجد موضوعات مورد نظر به منظور ادامه همکاری‌های دو سویه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

 

منبع: ایکنا