۱۳۹۷/۱۰/۱۱
۱۱:۴۶ ق٫ظ

ترجمه انگلیسی کتاب «جامعه‌شناسی اسلامی» دکتر علی شریعتی به همت رایزنی فرهنگی ایران در مالزی بازچاپ شد.

بازنشر «جامعه‌شناسی اسلامی» دکتر شریعتی در مالزی

به گزارش الأمه:

این کتاب در زمره تازه‌های نشر در سال ۲۰۱۸ میلادی در مالزی قرار گرفته و ۱۳۴ صفحه دارد.

جامعه‌شناسی اسلامی را «حامد الگار» به زبان انگلیسی ترجمه کرده و انجمن کتب اسلامی مالزی (Islamic Book Trust) ناشر آن بوده است.

رایزنی فرهنگی ایران در مالزی با معرفی این اثر آورده: از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و حتی پیش از ۲۲ بهمن ماه سال ۱۳۵۷، ترجمه آثار متفکران و روشنفکران اسلامی و نویسندگان بزرگ ایرانی همچون شهید مطهری، دکتر علی شریعتی، مهندس بازرگان و ... در کنار آثار امام خمینی(ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی، در کشورهای مختلف جهان به ویژه جهان اسلام به عنوان آثار پرمحتوا، انقلابی و تحرک‌بخش اقشار مختلف اجتماعی، علی‌الخصوص جوانان و قشر تحصیل کرده و دانشجو در داخل و خارج از ایران مطرح بوده است.

طرفداران انقلاب و حامیان انقلاب اسلامی ایران در مالزی نیز همین روش را دنبال کرده و آثار روشنفکران مسلمان ایرانی به ویژه آثار شهید مطهری و دکتر شریعتی را بارها و بارها به زبان انگلیسی یا مالایی چاپ و تقریباً بخش عظیمی از قشر روشنفکر و دانشگاهی این کشور حداقل چندین کتاب از این قبیل را مطالعه کرده‌اند و همچنان به رغم طرح مسائل تفرقه‌انگیز شیعه و سنی این آثار مورد اقبال عمومی جامعه فرهیخته این کشور قرار گرفته است .

از این رو تعداد بسیاری از آثار روشنفکران مسلمان ایرانی دوران انقلاب اسلامی به ویژه آثار استاد مطهری و دکتر شریعتی در این کشور تجدید چاپ شده و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت.

با عنایت به پیش‌زمینه فوق، در ماه پایانی سال ۲۰۱۸ میلادی، انتشارات انجمن کتب اسلامی مالزی(IBT) مجددا اقدام به بازچاپ کتاب جامعه شناسی اسلامی علی شریعتی کرده و در اختیار علاقمندان به آثار این متفکر انقلابی مسلمان ایرانی قرار داده است که نشان می‌دهد این اشتیاق به آثار روشنفکران مسلمان ایرانی در میان اقشار مسلمان مالزی همچنان زنده است و طرفداران خاص خود را دارد.

 

منبع: ایکنا