۱۳۹۷/۰۹/۲۹
۳:۳۶ ب٫ظ

نمایشگاه توانمندی دانشگاههای ایران در دانشگاه صلاح الدین اربیل امروز چهارشنبه با حضور وزیر علوم و تحصیلات عالی اقلیم کردستان عراق، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در اربیل و نمایندگان دانشگاههای ایران افتتاح شد.

برپایی نمایشگاه توانمندیهای دانشگاههای ایران در اربیل عراق

به گزارش الأمه:

در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه دکتر احمد دزیی رئیس دانشگاه صلاح الدین اربیل طی سخنانی با اظهار خوشحالی نسبت به بازگشایی این نمایشگاه گفت: خوشحالیم امروز میزبان یکی از بزرگترین رویداد علمی و فرهنگی در دانشگاه خویش هستیم .

وی افزود: این نمایشگاه با هدف آشنایی مردم اقلیم و دانشگاههای این منطقه با توانمندیهای علمی و فرهنگی دانشگاههای ایران برگزار شده است و می تواند گامی مهم در مسیر توسعه روابط علمی و فرهنگی بین اقلیم و ایران باشد.

رئیس دانشگاه صلاح الدین با ابراز خوشحالی نسبت به پیشرفتهای علمی ایران در حوزه دانشگاهی اظهار امیدواری کرد این توانمندیها به اقلیم کردستان عراق نیز منتقل شود.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در اربیل نیز با اشاره به برگزاری این نمایشگاه اظهار داشت: در حال حاضر ایران دارای 2400 دانشگاه و بیش از 5 میلیون دانشجو است این در حالی است که ایران در چهار دهه گذشته تحت فشارهای ظالمانه و تحریم بوده است.

مرتضی عبادی گفت: شمار زیادی از دانشگاههای مطرح ایران در اینجا حضور دارند و این نشان می دهد ما اراده جدی برای پیشرفت و توسعه روابط علمی با اقلیم را داریم.

وزیرعلوم و تحصیلات عالی نیز در سخنانی کوتاه ضمن ابراز خوشحالی از حضور دانشگاههای مطرح ایران در اقلیم تاکید کرد اقلیم از هرگونه توافق علمی با ایران برای بالابردن راندمان علمی دانشگاههای این منطقه استقبال می کند.

"عبدالحمید علیزاده" مدیرکل دانشجویان خارج از کشور وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران نیز با حمایت از انتقال تجربیات دانشگاههای ایران به اقلیم کردستان عراق اعلام کرد به این منظور بزرگترین هیات دانشگاهی را به اربیل آورده اند.

این نمایشگاه که با حضور بیش از 50 تن از نمایندگان دانشگاههای ایران در اربیل برگزار می شود بمدت دو روز در دانشگاه صلاح الدین اربیل ادامه خواهد یافت.

 

منبع: رایزنی فرهنگی ایران_ بغداد


١