۱۳۹۸/۰۲/۱۷
۲:۰۴ ب٫ظ

نمایشگاه عکس‌های محمدموسی اکبری و فاطمه اکبری از افغانستان با عنوان «فرهنگ، زندگی و رمضان» در فرهنگسرای نیاوران برپا می‌شود.

برپایی نمایشگاه عکس «افغانستان؛ فرهنگ، زندگی و رمضان»

به گزارش الأمه:

 آیین گشایش نمایشگاه عکس افغانستان محمدموسی اکبری و  فاطمه اکبری با عنوان «فرهنگ، زندگی و رمضان» روز جمعه ۲۰ اردیبهشت‌ماه ساعت ۱۷ در فرهنگسرای نیاوران برگزار خواهد شد.

این نمایشگاه به همت بنیاد آفرینشهای هنری نیاوران و موسسه فرهنگی اکو برگزار می‌شود. در این نمایشگاه آثار شاخص دو عکاس افغانستانی به نفع کودکان کار و محروم از تحصیل در مدرسه معرفت و دیه آزادی یک زندانی افغانستانی، در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

محمدموسی اکبری به همراه دخترش فاطمه اکبری عکاسان این نمایشگاه در ۷۵ اثر خود تلاش کرده‌اند به دور از هرگونه سیاه‌نمایی زیبایی، فرهنگ و زندگی جاری مردم افغانستان در ماه مبارک رمضان را نشان بدهند. 

این نمایشگاه از ۲۰ تا ۳۱ اردیبهشت در گالری شماره ۲ فرهنگسرای نیاوران پابرجاست. علاقه‌مندان می‌توانند همه‌روزه از ساعت ۱۶ تا ۲۲:۳۰ به فرهنگسرای نیاوران مراجعه فرمایند.

محمدموسی اکبری متولد اول حمل(فروردین) ۱۳۴۰ در محله «چنداول» کابل است. او در راستای معرفی کشور افغانستان به عنوان کشوری دارای پیشنه‌ای فرهنگی و تاریخ پر افتخار تاکنون چندین نمایشکاه انفرادی برگزار کرده است که از میان آنها می توان به نمایشگاه «نگاه آشنا» مرکز فرهنگی فرانسه در کابل ۱۳۸۵، نمایشگاه «عکس افغانستان» خانه فرهنگ افغانستان در برلین ۱۳۹۳ و نمایشگاه عکس محرمی «خورشید در قاب» فرهنگستان هنر  ۱۳۹۳ در ایران اشاره کرد.

 

منبع: فارس