۱۳۹۸/۰۱/۲۶
۲:۱۴ ب٫ظ

مراسم ششمین سالگرد شهادت علامه محمد سعید رمضان البوطی روز دوشنبه 19 فروردین 1398 از سوی وزارت اوقاف سوریه در سالن اجتماعات کتابخانه ملی اسد در دمشق برگزار شد .

برگزاری مراسم ششمین سالگرد شهادت علامه البوطی

به گزارش الأمه:

در این مراسم که علما و شخصیت های دینی ، فرهنگی و سیاسی و همچنین آقایان ترکابادی سفیر جمهوری اسلامی ایران ، آیت الله طباطبایی نماینده مقام معظم رهبری در سوریه و صالحی نیا رایزن فرهنگی حضور داشتند.

پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید و نواخته شدن سرود ملی سوریه و قرائت فاتحه برای ارواح شهدا ، ابتدا فیلم مستند کوتاهی از مواضع شهید البوطی خلال بحران سوریه پخش گردید .

سپس دکتر عبداللطیف عمران عضو رهبری مرکزی حزب بعث و مدیرکل دارالبعث ( مؤسسه انتشاراتی حزب بعث ) به نمایندگی از حزب بعث سخنرانی کرد . پس از آن دکتر محمد توفیق البوطی فرزند شهید و رئیس اتحادیه علمای بلاد شام پیرامون شخصیت شهید و مواضع وی سخنرانی کرد .

سخنران پایانی دکتر محمد عبدالستار السید وزیر اوقاف بود و به نقش و تأثیر مواضع شهید البوطی در خنثی شدن توطئه علیه سوریه پرداخت .

یادآور می شود شهید البوطی و تعدادی از شاگردانش در اوایل سال 2013  با انجام یک عملیات انتحاری در مسجد " جامع الایمان "  در دمشق به شهادت رسید . وی از علمای برجسته و تأثیرگذارسوریه بود و آنچه در سوریه جریان داشت را توطئه غرب اعم از اروپا و آمریکا و ابزار آن را دامن زدن به اختلافات و تفرقه طایفه ای و مذهبی می دانست . در بخشی از فیلم مستند که به نمایش آمد ، شهید البوطی خلال یکی از مواضعش قسم یاد کرد یک کلمه از وی علیه شیعه نخواهند شنید و به تقسیم امت اسلام کمک نخواهد کرد.  

 منبع: رایزنی فرهنگی ایران_دمشق