۱۳۹۸/۰۲/۱۶
۱:۴۰ ب٫ظ

به مناسبت «روز جهانی قدس»، نمایشگاه تابلوهای نقاشی هنرمندان تونسی با شعار «على طريق القدس» در این کشور برپا می‌شود.

برگزاری نمایشگاه روز جهانی قدس در تونس

به گزارش الأمه:

 سمیره خلفی، رئیس جمعیت فرهنگی و هنری «نوارس» ضمن حضور در رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تونس با علیرضا فدوی، سرپرست این نمایندگی فرهنگی دیدار و در خصوص همکاری‌های مشترک فرهنگی جهت بزرگداشت روز جهانی قدس، تبادل نظر کرد.

خلفی ضمن تمجید از ایران به خاطر دفاع از ملت مظلوم فلسطین، اظهار امیدواری کرد که با گسترش همکاری‌های متقابل سهمی هرچند کوچک در رساندن صدای حقانیت مردم فلسطین به جوانان تونسی به ویژه جامعه هنرمندان داشته باشد.

این هنرمند و فعال اجتماعی به برپایی نمایشگاه هنرهای تجسمی اشاره کرد و افزود: با جمعی از دوستانم در سال ۲۰۰۹ در جریان دفاع هشت روزه مردم غزه در مقابل حملات ددمنشانه رژیم اشغالگر قدس به «غزه» سفر کردم و سعی دارم تا از طریق هنر نقاشی پیام مردم فلسطین را به گوش دیگر مردم عرب برسانم.

وی ادامه داد: امسال نیز این نمایشگاه برای پنجمین‌بار با شرکت تعدادی از هنرمندان با ارائه آثار تابلوهای نقاشی با شعار «على طريق القدس» در تونس برپا خواهد شد.

تأکید بر همکاری در احیای آرمان فلسطین

فدوی، سرپرست رایزنی فرهنگی کشورمان در تونس نیز در این دیدار اظهار کرد: مسئله فلسطین همواره یکی از اصلی‌ترین آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران بوده است.

وی تأکید کرد: مسئله فلسطین، مسئله خاک نیست و حتی فراتر از مسئله دین و مذهب، مسئله ارزشی ‌است که تمام انبیای الهی و تمام وجدان‌های بیدار در طول تاریخ برای احیای آن تلاش کردند.

فدوی در ادامه با تأکید بر با همکاری دوجانبه بین دو کشور در احیای آرمان فلسطین بیان کرد: به همین دلیل امام خمینی (ره) آرمان فلسطین را اولویت قرار دادند و آخرین جمعه ماه رمضان هر سال را به نام روز قدس نامیدند.

در پایان این دیدار، برپایی نمایشگاهی از آثار نقاشی هنرمندان تونسی در رابطه با فلسطین در بلوار «حبیب بورقیبه» به عنوان مهمترین نقطه فرهنگی پایتخت، همزمان با روز جهانی قدس مطرح شد.

 

منبع: ایکنا