۱۳۹۷/۱۱/۰۹
۴:۰۶ ب٫ظ

اکران فیلم مصری«الضیف» به علت تحریف قرآن کریم جنجال آفرین شد و یکی از مبلغان برجسته الازهر خواستار ممنوعیت پخش این فیلم در سینمای عرب و مصر شد.

فیلم «الضیف» از سینمای جهان عرب جمع شود

تحریف قرآن کریم در یک «فیلم» جنجال آفرین مصری

به گزارش الأمه:

شیخ «خالد الجندی» مبلغ و دانشمند الازهری در برنامه «لعلهم یفقهون» در شبکه « DMC» به شدت نسبت به فیلم مصری«الضیف» که در حال حاضر بر روی پرده سینماهای مصر و عربی است، گفت: در این فیلم به صراحت قرآن کریم تحریف شده است.

الجندی گفت: تلاش کردم که خطاهای قرآنی در این فیلم را بشمارم، اما هرگز نمی توان شمرد، به نظر می رسد که قران یتیم است و پدری نیست.

 

این مبلغ الازهری، موضع سانسور در نمایش فیلم در مصر را محکوم کرد و گفت: اگر حق تصمیم گیری داشتم، هیئت سانسور هنری را به تحقیقات تحویل می دادم، زیرا آنچه در این فیلم رخ داد، تحریف کتاب الهی است.

وی تاکید کرد: باید نسخه های این فیلم از بازار محلی و عربی جمع شود، زیرا نمی توان آن را پس از تحریف آیات قرآنی در سینما نشان داد.

 

الجندی با ابراز خشم نسبت به سکوت نهادهای دینی در مصر، گفت: هیچ نهاد دینی نسبت به این تحریف واکنش نشان نداده است. نه الازهر، نه اوقاف، نه مجمع تحقیقات اسلامی، نه دارالفتوا نسبت به تحریف آیات و قرائت اشتباه آن که در ذهن مردم ثبت خواهد شد، موضعی نگرفته است.

شیخ خالد الجندی، هفته گذشته این فیلم را به همراه تعدادی از علمای دینی مصر در یکی از سینماها مشاهده کرده است. پس از آن نسبت به این فیلم واکنش نشان داده است.

 

فیلم ضیف به نویسندگی «ابراهیم عیسی» و کارگردانی«هادی الباجوری» بحث و جدل گسترده ای را این روزها پس از اکران بر روی پرده های سینما برانگیخته است. این فیلم به مسئله حجاب، حقیقت وجوبی آن و آزادی زنان در پوشیدن آن می پردازد.

در این فیلم «خالد الصاوی»، «احمد مالک»، «شیرین رضا»، «جمیله عوض»، «ماجد الکدوانی»«محمد ممدوح» و «محمود اللیثی» به ایفا نقش پرداختند.

 

منبع: شبستان