۱۳۹۸/۰۲/۱۱
۱۰:۴۵ ق٫ظ

جمعيت فرهنگی «بيروت دی سی» با همكاری مؤسسه «سينما لبنان»، دهمين دوره از جشنواره روزهای سينمايی بيروت را از تاريخ 29 مارس تا 6 آوريل 2019 در برخی سينماهای بيروت، صيدا و حمّانا و نيز دانشگاه آمريكايی بيروت برگزار نمود.

جشنواره «روزهای سینمای بیروت» برگزار شد

به گزارش الأمه:

در اين جشنواره سينمايی هفده فيلم از توليدات سينمايی جهان عرب بين سال های2017 تا 2019م اعم از فيلم های داستانی كوتاه و بلند و نيز فيلم های مستند با حضور كشورهای مصر، سودان، تونس، مغرب، سوريه، ليبی و لبنان به نمايش درآمد. از نكات قابل توجه در اين جشنواره توجه ويژه به سينمای فلسطين در بخش فيلم های داستانی و مستند و در بخش«نگاه به غزه» شده است.

در افتتاحيه اين جشنواره فيلم«از پدران و فرزندان» ساخته كارگردان سوری طلال ديركی به نمايش درآمد كه جزو فيلم های نامزد شده برای جايزه اوسكار بود.همچنين در اختتاميه جشنواره فيلمی از كارگردان مصری ابوبكر شوقی با عنوان«يوم الدين»به نمايش درآمد كه اين فيلم نيز در جشنواره فيلم كن در سال 2018م به نمايش درآمده بود و نامزد دريافت اوسكار شد.

يادآوری مى شود كه تعداد فيلم های شركت كننده در جشنواره سال قبل 40 فيلم بود كه به دليل مشكلات اقتصادی و نبود بودجه لازم امسال به هفده فيلم كاهش يافت.  گفتنی است علاوه بر برخی از فيلم هايی كه شهرت جهانی دارند، در حاشيه اين جشنواره كارگاه های آموزشی و نشست های سينمايی نيز برگزار شد.

 

منبع: رایزنی فرهنگی ایران بیروت