۱۳۹۷/۱۰/۰۲
۳:۵۸ ب٫ظ

جشنواره مجموعه زبان ها (کوکتیل اللغات) در سالن الجغنون لاذقیه با حضور آموزشکده های زبانهای روسی، انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، ترکی، اسپانیایی و فارسی برگزارگردید.

جشنواره زبان ها

به گزارش الأمه:

طبق برنامه ریزی های انجام شده از یک ماه  قبل، مرکز آموزش زبان فارسی جمهوری اسلامی ایران  برای شرکت در این جشنواره خود را آماده کرد و توانست با ارائه نمونه ای از  فعالیت های مختلف در زمینه آموزش و یادگیری زبان فارسی در مرکز فرهنگی، دانشگاه تشرین و برخی مراکز آموزشی دیگر، تصویر بسیار خوبی را برای بازدیدکنندگان به نمایش گذارد.

در این مراسم برای هر کدام از مراکز آموزشی غرفه ای تعیین و هرکدام به معرفی از دستاوردهای آموزشی خود پرداختند.

 مرکزآموزش زبان فارسی جمهوری اسلامی ایران با شرکت وابسته فرهنگی کشورمان، استادان زبان و ادبیات فارسی و تعدای از فراگیران زبان (سطح پنجم) حضور خوبی داشت.

ابتدا مراسم با معرفی سازمان JCI  (اتاق بین المللی جوانان) آغاز گردید.

سپس نماینده هر یک از آموزشگاه ها به معرفی نوع فعالیت خود، با استفاده از ویدئو پروژکتورپرداختند.

 برنامه پخش شده از فعالیت های مرکز زبان فارسی مشتمل بر5 سطح آموزشی از سطح اول تا مرحله پنجم، دوره ترجمه، دوره های تدریس در دانشگاه تشرین و برخی مراکز دیگر شامل گردید.

در ادامه برنامه توضیحاتی از نحوه ثبت نام، انتخاب دانش آموزان ممتاز وچگونگی اعزام آنان به ایران، بورسیه های تحصیلی، فرصت های مطالعاتی کوتاه مدت، اردوهای تفریحی و سیاحتی و دیگر برنامه های گروهی ارائه شد.

 هر کدام از مراکز با چاپ بروشور وکارت های تبلیغاتی به معرفی و تبلغ مرکز خود پرداختند که از میان آنها، مرکز زبان فارسی ج.ا.ا با ارائه تبلیغات مناسب و معرفی جایگاه زبان و ادبیات فارسی در سوریه، به خصوص در میان مردم لاذقیه پرداخت. در ادامه سه نفر از دانش آموختگان زبان فارسی با بیان مطالب مختلف در معرفی زبان فارسی و نقش تاثیرگذاران آن در شکل گیری تمدن و فرهنگ اسلامی به زبان فارسی  برای حضار بیان کردند.

"سازمان بین المللی اتاق جوانان" یک موسسه جهانی می باشد که در بیش از 100 کشور نمایندگی دارد و در هر کشور شعبه ای را ایجاد کرده است و در حال حاضر با بیش از 5000 دفتر فعالیت خود را ادامه می دهد و قرار است به زودی در کشورمان نیز نمایندگی ایجاد کند.

 

منبع: رایزنی فرهنگی ایران_دمشق