۱۳۹۸/۰۱/۲۵
۳:۳۴ ب٫ظ

"بابا موندی" شیخ المشایخ طریقت بکتاشیه جهان از کشور آلبانی در مراسم اختتامیه پانزدهمین جشنواره "بهار شهادت" در اشاره به حرم امام حسین (ع) گفت: عراق را کشوری نورانی یافتم.

میهمانان “بهار شهادت” از اهل بیت (علیهم السلام) می گویند

به گزارش الأمه:

حبّ اهل بیت(ع) در دل های ما باقی خواهد ماند؛ آن ها الگوی ما هستند

"بابا موندی" شیخ المشایخ طریقت بکتاشیه جهان از کشور آلبانی در مراسم اختتامیه پانزدهمین جشنواره "بهار شهادت" در اشاره به حرم امام حسین (ع) گفت: عراق را کشوری نورانی یافتم.

وی گفت: از آستان مقدس حسینی و آستان مقدس عباسی تشکر می کنم و به علمای این کشور و علمای حاضرین در این جشنواره درود می فرستم.

"بابا موندی" با اشاره به اینکه من به عنوان شیخ المشایخ بکتاشیه جهان و پیرو راه و شیوه اهل بیت (ع) از همه برادران تشکر می کنم، گفت: این بار دوم است که به عراق می آیم.

شیخ طریقت بکتاشیه تصریح کرد: آموزه های علما و اساتیدمان باقی خواهد ماند و عشق و محبت اهل بیت (علیهم السلام) در دل های ما باقی خواهد ماند و ان شاء الله بر حبّ و تمسک ما افزوده خواهد شد.

وی ادامه داد: طریقت بکتاشیه صوفی همیشه طریقتی برای نشر محبت، صلح و دوستی در سرتاسر جهان خواهد بود.

شیخ بکتاشیه در پایان گفت: ما در آلبانی با برادرانمان در سایر ادیان در صلح و آرامش زندگی کرده و برای گسترش صلح تلاش می کنیم و بیشتر مردم بالکان اعتقاد دارند که دین اسلامی، راهی است که به محبت و انسانیت منتهی می شود.

 

۲۹ سال برای سفر به کربلا انتظار کشیدم 

 پروفسور "رابرت گلیو" استاد مطالعات اسلامی دانشگاه اکستر انگلیس که امسال در جشنواره "بهار شهادت" شرکت کرده است، گفت: بیش از 29 سال برای سفر به کربلا انتظار کشیدم و شرکت در این جشنواره مایه افتخار من است.

وی افزود: این مایه افتخار من است که در حرم امام حسین (ع) و مقابل این جمع بزرگوار صحبت کنم. سال هاست که من تاریخ می خوانم و در خصوص تاریخ شهر کربلا تحقیق می کنم و در زمینه افکار شیخ وحید بهبهانی که مرقدش در این مکان مقدس است، تخصص دارم.

گلیو ادامه داد: بسیار در خصوص اندیشه های فقهی و اصولی شیخ بهبهانی و شاگردان وی مطالعه کرده ام.

استاد دانشگاه اکستر در پایان گفت: قبل از آمدن به کربلا هیچ اطلاعی از اوضاع این شهر نداشتم و به صراحت بگویم که مردد بودم و می ترسیدم، امّا تجربه من تمامی تصورات من در خصوص کربلا را تغییر داد.

منبع: حوزه نیوز