۱۳۹۸/۰۳/۰۴
۸:۱۰ ق٫ظ

مراسم احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان ساعاتی قبل در حرم امیرالمؤمنین (ع) برگزار و نوای «الهی العفو» در ایوان نجف طنین‌انداز شد.

حرم علوی غرق در عزای امیرالمؤمنین (ع)

به گزارش الأمه:

 هم‌زمان با شب نوزدهم ماه مبارک رمضان و ضربت خوردن امام علی (ع) در حرم علوی مراسم احیای شب قدر با حضور جمعی از زائران برگزار شد.

در این مراسم پس از قرائت سوره‌های مبارکه قدر و عنکبوت و خواندن دعای جوشن کبیر، زائران قرآن‌ به سر گذاشته و برای رقم‌خوردن سرنوشتی علوی و در مسیر اهل‌بیت (ع) دعا کردند. همچنین ندای الهی العفو در حرم علوی و ایوان نجف طنین‌انداز شد.

پس از آن هم برخی از زائران به سوی حرم‌امام حسین (ع) ایستادند و به شهدای دشت کربلا به ویژه امام حسین (ع) سلام دادند و برای فرج امام زمان (عج) دعا کردند.

در این مراسم که تا حدود ساعت ۲ بامداد به‌‌وقت‌ محلی ادامه داشت، زائران بسباری نیز در کنار ضریح حرم امام علی (ع) حضور یافتند و با تضرع به راز و‌ نیاز با معبود خود پرداختند.

در ادامه تصاویری از مراسم احیای شب نوردهم ماه مبارک رمضان در حرم امام علی (ع) را مشاهده می‌کنید:



 شب گذشته هم‌زمان با ایام شهادت امام علی (ع) در حرم علوی پس از برگزاری مراسم قرائت دعای کمیل با حضور زائران و مسؤولان حرم، پرچم سبزرنگ گنبد این حرم مطهر با پرچمی به رنگ مشکی تعویض شد.

هم‌‌چنین سایر بخش‌های حرم امیرالمؤمنین (ع) با نصب پرچم‌های عزا، سیاهپوش شد. به طوری که علاوه بر ایوان نجف، در اطراف ضریح حرم علوی نیز پرچم‌های عزا نصب شد.

مراسم شب‌های قدر نیز از امشب در حرم مطهر امام علی (ع) با حضور جمعی از زائران و مجاوران این حرم‌ مطهر برگزار می‌شود.

در ادامه تصاویری از سیاهپوش شدن حرم امام علی (ع) و تعویض پرچم حرم علوی را مشاهده می‌کنید؛



منبع: فارس