۱۳۹۷/۱۰/۲۴
۱۲:۰۹ ب٫ظ

«هان اولیمینگ» خبرنگار آلمانی با ضبط یک برنامه رادیویی توسط رادیو ملی آلمان (راد) از جنایات داعش در شهر تاریخی تدمر (پالمیرا) از جمله معبد بعل شمین وبل و طاق پیروزی مستند می سازد.

خبرنگار آلمانی از جنایات داعش در سوریه مستند می سازد

به گزارش الأمه:

 «اولمیلینگ» برای مستندسازی عملیات تخریب آثار باستانی تدمر (پالمیرا) و کسب اطلاعات شخصا به گشت و مشاهده آثار در چهار گوشه شهر پرداخت. 
وی همچنین نظر اهالی پالمیرا را درباره ارتکاب جنایات تروریست های داعش در این شهر حتی پس از آزادی پالمیرا توسط ارتش سوریه و بازگشت زندگی طبیعی به شهر جویا شد.
اولمیلینگ می گوید: جنایات تروریست ها در شهر تدمر اقدام خصمانه علیه تمامی بشریت است به خصوص اینکه این اقدامات شهر افسانه ای تدمر را که تمدن و پیشرفت چشمگیری در زمان قدیم داشت و توجه همگان را به خود جلب کرده تخریب کرده است.
او یادآور می شود: شهر اسطوره ای تدمر با تمدنی درخشان و موقعیت جغرافیایی آن نقش برجسته ای در زمینه بازرگانی سوریه در طول تاریخ داشته و همواره از میراث مهم بشری به حساب می آید.
مجسمه های سنگی یکی از مهمترین آثار هنری شهر تاریخی تدمر سوریه است که روشی کلاسیک برای حفاظت از هنر قدیمی حکاکی روی سنگ این کشور به شمار می آید. 
«خلیل الحریری» مسئول موزه ملی تدمر گفت: مجسمه های سنگی قدیمی بیانگر توسعه زندگی اقتصادی و رفاهی اهالی شهر تدمر طی قرن های دوم و سوم میلادی و همچنین لباس هایی از جنس حریر که زنان و مردان در آن زمان می پوشیدند و لوازم تزیینی و جواهرات زنان مانند النگو، انگشتر، تاج و پابند و دست بند است. 
وی افزود: آثار هنری مجسمه های سنگی شهر تدمر در مراکز دینی، خیابان های اصلی، گورستان ها و معابد نیز مشاهده می شود. 
بسیاری از آثار باستانی شهر تاریخی تدمر طی هشت سال جنگ سوریه توسط تروریست ها از جمله داعش تخریب شد که از جمله آثار تخریب شده این شهر معبد بعل شمین وبل و قوس پیروزی (النصر) است. 

 

منبع: ایرنا