۱۳۹۷/۱۰/۱۲
۲:۵۰ ب٫ظ

طرح سنگفرش باب‌القبله حرم امامین عسکریین (ع) در سامرا به همت ستاد بازسازی عتبات در حال انجام است و تاکنون بیش از ۶۰ درصد پیشرفت داشته است.

دو خبر از پیشرفت بازسازی عتبات عالیات

به گزارش الأمه:

پیشرفت ۶۰ درصدی سنگفرش باب‌القبله حرم سامرا به روایت تصاویر

 در طرح توسعه حرم امامین عسکریین (ع) در سامرا، سنگفرش باب‌القبله این حرم مطهر نیز در حال انجام است.

این بخش که به همت کارگران، هنرمندان و مهندسان ایرانی در سامرا آغاز شده است، هم‌اکنون بیش از ۶۰ درصد پیشرفت داشته و ستاد بازسازی عتبات سعی دارد تا سال آینده باب‌القبله حرم امامین عسکریین (ع) سنگفرش شده و در اختیار زائران قرار گیرد.

فضای حرم مطهر امامین عسکریین (ع) با بهره‌برداری از باب‌القبله به یک هزار و ۷۰۰ متر مربع افزایش خواهد یافت. در ادامه تصاویری از پیشرفت ۶۰ درصدی سنگفرش باب القبله حرم امامین عسکریین (ع) را مشاهده می‌کنید؛

 

 

دو نیم‌ضریح امام حسین (ع) و حضرت قاسم (ع) در کربلا رونمایی می‌شود

دو نیم ضریح خیمه‌گاهی امام حسین(ع) و حضرت قاسم (ع) به همت ستاد بازسازی عتبات و با کمک مردم بوشهر در مدت دو سال و نیم ساخته شده است.

این دو نیم ضریح هفته گذشته به کربلا منتقل شده است تا عملیات مونتاژ و نصب آن در حال انجام است. با توجه به حساسیت مونتاژ دو نیم ضریح امام حسین (ع) و حضرت قاسم (ع) گروهی ۳۲ نفره از ایران متشکل از هنرمندان قلمزن، درودگر و خاتم‌کار مشغول مونتاژ و نصب قطعات این دو نیم ضریح در کربلا هستند.

به گفته مسؤولان ستاد بازسازی عتبات، این دو نیم ضریح که با کمک‌های مردمی و بدون حمایت‌های دولتی ساخته شده است، تا ولادت حضرت زینب (س) در خیمه‌گاه نصب شده و بر روی زائران باز خواهد شد.

در ادامه تصاویری از مراحل انتقال و نصب آن را مشاهده می‌کنید؛

منبع: فارس