۱۳۹۷/۱۰/۱۹
۵:۵۳ ب٫ظ

نهمین نشست تربیت دینی ویژه ایرانیان مقیم با موضوع «سرگذشت حضرت مریم(س) و حضرت زکریا در قرآن» در دهلی‌نو برگزار شد.

سرگذشت مریم(س) و زکریا(ع) در قرآن؛ محور نشست دهلی

به گزارش الأمه:

 نهمین نشست تربیت دینی ویژه ایرانیان مقیم هند با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی مهدوی‌پور، نماینده ولی فقیه در هندوستان و با حضور مسئولان و کارکنان نهادهای ایرانی مقیم و خانواده‌های آنان در سالن اجتماعات رایزنی فرهنگی ایران در دهلی‌نو برگزار شد.

حجت‌الاسلام مهدوی‌پور در سخنانی در این نشست، به بررسی موضوع «سرگذشت حضرت مریم(س) و حضرت زکریا در قرآن» پرداخت و گفت: بخش اعظم سوره‌ای از قرآن به داستان حضرت مریم(س) و حضرت عیسی (ع) اختصاص دارد؛ لذا نام آن را سوره مریم نهاده‌اند و  این سوره درس‌های بسیار آموزنده‌ای برای ما دارد.

نماینده ولی فقیه در هندوستان افزود: مانند دیگر بسیاری از بخش‌های قرآن، این سوره نیز با یادآوری عنایت و رحمت پروردگار درباره بنده‌اش زکریا آغاز می‌شود و این یادآوری‌ها بسیار پندآموز است.

وی ادامه داد: خصوصیت یحیی و عیسی این بود که هر دو در دوران طفولیت به معنویت رسیدند. مریم از خداوند خواست و حضرت عیسی به زبان آمد و اعلام و اقرار کرد که من بنده خدا هستم و خداوند مرا نبی قرار داده است و درباره یحیی آمده که ما برای یحیی در حالی که طفل بود، حاکمیت را اراده کردیم. او فرد پرهیزگاری است و کسی است که همواره به پدر و مادرش نیکی می‌کند.

 

منبع: ایکنا