۱۳۹۸/۰۱/۱۸
۱۰:۳۶ ق٫ظ

مدیرعامل مجمع نوشت‌افزار ایرانی اسلامی از برنامه‌ریزی برای توزیع تولیدات این مجمع به کشورهای منطقه در سال جدید خبر داد.

صادرات نوشت‌افزار ایرانی اسلامی به کشورهای منطقه

به گزارش الأمه:

نوشت‌افزار ایرانی اسلامی در آستانه هشتمین سال فعالیت خود توانسته علاوه بر ارتقای کیفی آثار و افزایش میزان تولیدات خود از 500 هزار نسخه به 7 میلیون عدد تیراژ، علاوه بر جلب توجه خانواده‌ها، بیانگر ظرفیت کار در این حوزه باشد.

فعالان نوشت‌افزار اسلامی ایرانی کار خود را با دو برند و حدود 500 هزار نسخه در سال 91 آغاز کردند، این میزان تا سال 96 به بیش از 70 برند و تیراژ بیش از 7 میلیون نسخه افزایش یافته است. تعداد تولیدکنندگان این حوزه در سال 97 به 100 تولیدکننده و فعال افزایش یافت، علاوه بر این، فعالان این حوزه در سال گذشته با ورود به تولید و فعالیت در حوزه‌های جدیدتر، توانستند تنوع محصولات خود را به پنج‌هزار محصول افزایش دهند.

تولیدکنندگان این محصولات در نظر دارند تا در هشتمین سال فعالیت، محصولات خود را به کشورهای همسایه نیز صادر کنند. سیدسعید حسینی، مدیر مجمع نوشت‌افزار ایرانی اسلامی، در گفت‌وگو با تسنیم، از آغاز صادرات این اقلام در سال 98 خبر داد و گفت: چندسالی است که قصد داریم تا فعالیت‌های این حوزه را با صادرات گسترش دهیم. در نظر داریم تا در صورت بهتر شدن شرایط و فراهم شدن مواد اولیه، تولیدات این حوزه را به کشورهای همسایه صادر کنیم.

وی با بیان اینکه "پیش از این نیز صادرات نوشت‌افزار بومی در برخی از کشورها به‌صورت محدود انجام می‌شد، اما در نظر داریم تا این دست از فعالیت‌ها گسترده‌تر شود"، ادامه داد: برای این منظور حوزه‌های صادرات این دست از اقلام را مشخص کرده‌ایم. در این تقسیم‌بندی کشورهای فارسی‌زبان، کشورهای حوزه مقاومت و کشورهای همسایه اولویت‌بندی شده‌اند. ما در سال‌های گذشته در حوزه کشورهای حوزه مقاومت موفقیت‌هایی را کسب کردیم که برخی از محصولات نیز که با طرح شهدای مدافع حرم و مقاومت چاپ شده بود با استقبال خوبی مواجه شد.

حسینی با ابراز اینکه "ما برای صادرات این محصولات تنها با نگاه اقتصادی وارد عمل نمی‌شویم"، اضافه کرد: تلاش داریم تا محصولاتی که در این مناطق توزیع می‌شود، رنگ‌وبوی هویت بومی داشته باشد، برای این منظور نیازمند انجام تحقیقات در بازار و بررسی سلیقه مخاطب در این زمینه هستیم.

هرچند نوشت‌افزار ایرانی اسلامی توانسته در سال‌های اخیر جای خود را میان سبد خرید خانواده‌ها جای دهد، اما تولیدکنندگان و فعالان این حوزه هنوز با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می‌کنند؛ از واردات بی‌رویه اقلام مختلف نوشت‌افزار گرفته تا نبود طرح‌های متناسب با مخاطبان کودک و نوجوان امروز.

 

منبع: تسنیم