۱۳۹۸/۰۲/۱۶
۱۱:۴۱ ق٫ظ

علیرضا کمیلی دبیر اتحادیه بین المللی امت واحده یکی از اهداف برگزاری کارگاه گرافیک «عوده القرن» را تشکیل شبکه ارتباطات گرافیست‌های انقلابی در سراسر جهان دانست.

“عوده القرن” کارگاهی برای تشکیل شبکه ارتباطات گرافیست‌های انقلابی در سراسر جهان

به گزارش الأمه:

علیرضا کمیلی دبیر اتحادیه بین المللی امت واحده درباره دلیل برگزاری کارگاه گرافیک «عوده القرن» گفت: در چند سال اخیر با حمایت ترامپ، اتفاقات تلخی برای فلسطین رخ داد. قدس رسما به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر قدس اعلام شد، سفارت این رژیم مجعول به قدس منتقل شد و در ادامه پروژه معامله قرن آغاز شد و در این راستا برای عادی‌سازی روابط به کشورهای عربی فشار آوردند. ما تصمیم گرفتیم در مقابل این سه اقدام، واکنشی نشان دهیم و به مقابله هنری با اقدامات خصمانه آمریکایی‌ها بپردازیم. از این رو این سه موضوع را مبنای برگزاری کارگاه هنری عوده القرن قرار دادیم.

وی با اشاره به مشارکت پرشور سایر کشورها در برگزاری این کارگاه گفت: کارگاه گرافیک «عوده القرن» با مشارکت هنرمندانی از 10 کشور دنیا برگزار و در آن بیش از 100 اثر در 3 روز تولید شد. در پایان نیز 40 اثر برتر شناسایی شدند که حدودا چهل تا پنجاه اثر خلق شده در این کارگاه به کشورهای مختلف جهان ارسال خواهد شد تا در 10 روز آینده که یوم النکبه است و دو هفته پس از آن که روز جهانی قدس است، در قالب نمایشگاه در این کشورها ارائه شود. ما می‌خواهیم از این طریق، مبارزه‌ای هنری با اقدامات خصمانه‌ای که آمریکایی‌ها و غربی‌ها نسبت به فلسطین انجام داده و می‌دهند، داشته باشیم. 

دبیر اتحادیه بین المللی امت واحده ادامه داد: در این کارگاه اتفاقات مبارکی رخ داد که از جمله آن می‌توان به حضور آقای «عصامه حمدان» معاون بین الملل حماس در مراسم اختتامیه اشاره کرد. همچنین ارسال پیام‌های تصویری از غزه توسط مادر شهید جزم نجار و مادر شهید شهید ابوسرایا،  از دیگر رخدادهای مبارک این کارگاه بود که با حضور اساتید برتر گرافیک کشور در مشهد مقدس برگزار شد. 

وی در توضیح نحوه نمایش این آثار در کشورهای مختلف گفت: ما در کشورهای مختلف رابطینی داریم که در تشکل‌های مردم نهاد غزه و کشورهای دیگری چون الجزایر، ترکیه، مالزی و ... حضور دارند و آمادگی خود را برای برگزاری نمایشگاه اعلام کرده‌اند. بنای ما بر این است که شبکه ارتباطات گرافیست‌های انقلابی را تشکیل دهیم و این کار ادامه پیدا کند تا در آینده بستر مناسبی برای اقدامات هنری این‌چنینی در کشورهای سراسر جهان به وجود آید.

کمیلی با اشاره به اینکه اکنون در حال آماده شدن برای انتشار آثار خلق شده در کارگاه هستیم، تصریح کرد: کارگاه گرافیک «عوده القرن» با همین عنوان در کشورهای مختلف ادامه پیدا خواهد کرد. برگزار کننده اصلی این کارگاه، اتحادیه بین‌المللی امت واحده است که با همکاری‌های فنی و هنری دوستانمان در نهضت مردمی پوسترهای مقاومت مشهد، هیئت هنر تهران، مرکز امور بین‌الملل آستان قدس رضوی، سازمان تبلیغات اسلامی و سازمان اوج نیز همراه بود. 

 

منبع: تسنیم