۱۳۹۸/۰۲/۲۲
۲:۰۲ ب٫ظ

وزارت خارجه فلسطین از اتحادیه پخش برنامه های اروپایی خواست تا ضمن توقف پخش تلویزیونی مسابقات موسیقی یورو ویژن 2019 در اسرائیل، اقلام تبلیغاتی خود را در حمایت این رویداد از سطح شهر قدس جمع آوری کند.

فلسطین خواستار توقف پخش تلویزیونی یورو ویژن در سرزمین اشغالی شد

به گزارش الأمه:

وزارت خارجه فلسطین برای حمایت از حقوق فلسطینیان، احترام به قوانین بین المللی خواستار بایکوت رسانه ای این رویداد موسیقی از سوی اتحادیه پخش برنامه های اروپایی شد.
وزارت خارجه فلسطین با توجه به تاثیرگذاری ویژه رسانه های اروپایی بر افکار عمومی، پوشش این رویداد را کمک به تحکیم اشغالگری و سرپوش گذاشتن بر هویت استعماری و نژادپرستانه رژیم اسرائیل دانست.
این وزارتخانه پوشش رسانه ای این رویداد از سوی اتحادیه پخش برنامه های اروپایی را تایید ضمنی سیاست های نامشروع رژیم صهیونیستی دانست و از این نهاد رسانه ای خواست همگام با مواضع اتحادیه اروپا و قوانین بین المللی رفتار کند.
وزارت خارجه فلسطین همچنین با اشاره به افزایش بی سابقه فشارهای رسمی و پویش های مردمی برای لغو یورو ویژن 2019، اتحادیه پخش برنامه های اروپایی را در صورت پوشش این رویداد، مسئول همراهی آشکار با نظام آپارتایدی در تحریف هویت شهر قدس و تاریخ کشور فلسطین دانست. 
شصت و چهارمین دوره مسابقات «یورو ویژن 2019 » قرار است در تاریخ های 14 ، 16 و 18 ماه مه (24 ، 26 ، 28 اردیبهشت) در تل آویو برگزار شود.
در ابتدا قرار بود این مسابقات در قدس اشغالی برگزار شود ولی اعلام مخالفت‌ها و تهدید به تحریم این رویداد از سوی کشورهای مختلف اروپایی باعث شد تا در نهایت اسرائیل اعلام کند که این مسابقات در تل آویو برگزار خواهد شد.
هنرمندان بسیاری از سراسر دنیا با تنظیم نامه های اعتراضی با توجه به سابقه اسرائیل در زمینه حقوق بشر خواهان آن شدند که میزبانی این مسابقات به کشور دیگری داده شود.
در میان این هنرمندان چهره های سرشناسی همچون 'راجرز واترز' خواننده و نوازنده انگلیسی،' کن لوچ' کارگردان برنده جایزه نخل طلایی کن و 'یان ماتل' نویسنده رمان برنده جایزه بوکر دیده می شوند.

 

منبع: ایرنا